نکاتی در مورد شستشوی لباسهای پشمی و بافت که باید آنها رابدانید.

راهکارهای شستن لباسهای پشمی

لباسهای پشمی یا به عبارتی بافت ها یکی از انواع لباسهای مورد استفاده در فصل سرما میباشند . از آنجایی که شستن لباسهای پشمی کار ساده ای نیست . از این رو صاحبان لباس های پشمی بیشتر مواقع تا پایان فصل سرما آن را نمیشورند . که اینکار ، کار مناسبی نیست زیرا ممکن است در زیر بافتهای لباسهای پشمی انواع باکتری ها رشد کنند ، و اینکار باعث صدمه دیدن پوست شخص میشود.

لباسهای بافتنی معمولا از جنس پشم یا الیاف دیگر هستند . ما در این مقاله راهکارهایی برای شستن اصولی و مناسب را مورد بررسی قرا خواهیم داد . در ادامه همراه ما باشید.

 

انتخاب مواد شوینده مناسب

باید توجه داشته باشید، لباسهای پشمی را به هیچ عنوان با موادهای شوینده آنزیم دار نشویید. زیرا آنزیم های موجود در شوینده ها باعث وا رفتن الیاف بافت شما خواهد شد. پس سعی کنید از مواد شوینده های مناسب و مخصوص لباسهای بافت استفاده کنید.

 

لباسهای بافتی خود را با آب سرد بشورید

لباسهای بافتی در مواجهه با آب گرم حالت طبیعی خود را از دست خواهند داد به همین دلیل از آب سرد در شستن لباسهای پشمی استفاده کنید.

ترجیحا لباسهای پشمی خود را با دست بشورید

اگر بخواهید لباسهای پشمی را با ماشین لباس شویی بشورید ، باید شرایط شستشوی لباسهای بافتی با ماشین لباسشویی را بلد باشید. بطور مثال با آب سرد و سرعت کم چرخش و موادهای شوینده مناسب ، را رعایت کنید در غیر اینصورت به بافت خود آسیب جدی وارد خواهید کرد.

به آرامی چنگ بزنید

لباسهای پشمی مانند شال و روسر و دسکش و … را به آرامی چنگ بزنید. زیرا به هنگام چنگ زدن به لباسهای پشمی به علت نرم و لطیف بودن الیاف ، باعث وا رفتن بافت میشود . پس در شستشوی بافت نهایت لطافت را بکار ببرید.

درخشک کردن لباس پشمی عجله نکنید

بعد از شستشو بافت ، سعی کنید آنرا به همان شکلی که هست جایی قرار دهید تا آب آن کشیده شود در مرحله بعد ، برای خشک کردن لباس پشمی توجه داشته باشید که آنرا روی بخاری قرار ندهید و سعی کنید از جایی آویزان کنید که به مرور خشک شود .

بافت

آشنایی با فروشگاه اینترنتی دنیزیول برای خرید با کیفیت و قیمت مناسب

ما در فروشگاه دنیزیول طیفی گسترده از اجناس اصل ، و برندهای معروف ترکیه و برندهای دیگر کشورها را بفروش میرسانیم ، ما قصد داریم برای شما مشتریان عزیز ، قیمت مناسب و تخفیفات ارزنده و ارائه کیفیت عالی را رقم بزنیم .

نتیجه 

نکته ی بسیار مهمی که در شستن انواع لباس باید مورد توجه قرار میگیرد ، این است که لباسهای رنگ روشن و رنگ تیره را از هم جدا کنید ، و مورد شستشو قرار دهید . این نکته در شستشوی لباسهای پشمی هم حائزاهمیت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *