عطروادکلن؛ تاریخچه و معرفی چند برند معروف ؛ دنیزیول

عطروادکلن

همانطور که همه ما میدانیم عطر ماده ایست که از آن برای خوشبو کردن بدن استفاده میشود. اگر بخواهیم توضیحی درمورد پیدایش عطر دهیم باید به چندهزار سال پیش برگردیم. ما در این مقاله نمونه هایی از برند عطروادکلن های معروف درجهان صحبت خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید…

تاریخچه

در سال ۲۰۰۵، باستان شناسان در مورد تاریخچه عطر ادعا می‌کردند. که قدیمی‌ترین عطر جهان مربوط به ۴۰۰۰ سال پیش و توسط فردی به نام پیرگوس، در قبرس تولید شده است. در این مجموعه حداقل ۶۰ دستگاه تقطیر، کاسه برای مخلوط کردن، قیف و بطری عطر در یک کارگاه ۴۳۰۰۰ فوت مربعی (۴۰۰۰ متر مربعی) کشف گردید. در زمان‌های قدیم مردم با استفاده از گیاهان و ادویه جات ، میوه جات و همچنین انواع گل، عطر تولید می‌کرده‌اند.

درقرن نهم میلادی ابویوسف کندی شیمیدان عرب، کتابی درباره عطرها به نام شیمی عطر و تقطیر نوشته است. این کتاب شامل بیش از یک صد دستور و فرمول برای تهیه روغن‌های معطر، مرهم‌ها، عرق‌های گیاهی و جایگزین‌هایی برای داروهای پرهزینه می‌باشد. به علاوه در این کتاب ۱۰۷ روش و دستور العمل برای عطرسازی و ساخت تجهیزات مربوطه، از جمله انبیق، شرح داده شده است.

برند عطر آنیک گوتال Annick Goutal

یک شخصی به نام آنیک گوتال (Annick Goutal ) پیانیست و مدل فرانسوی بود . او هنگامی که در حال کار با عطرها، برای ساخت کرم صورت خود بود نخستین عطر خود را ساخت. و تصمیم گرفت تا برند عطر و ادکلن خود را افتتاح نماید. فعالیت او در این زمینه از سال 1980 آغاز شد. و نخستین عطری که از این برند معرفی شد عطر اسپرت آنیک گوتال ائودی موسیو نام داشت. آنیک گوتال در سال 1999 درگذشت و ادامه ی فعالیت کمپانی او بر عهده دخترش کامیل قرار گرفت. این کمپانی خوشنام فرانسوی در طول فعالیتش تا سال 2017 توانسته بیش از 64 محصول را در مجموعه ی خود وارد نماید.

فروشگاه دنیزیول

شما در فروشگاه دنیزیول با خرید اینترنتی لباس از ترکیه می‌توانید به طیف گسترده برند‌های اصل که در ترکیه موجود است دسترسی داشته باشید . محصولات ما شامل انواع لباس‌های‌ ترک و برند‌های ترک مثل ال سی وایکیکی(LC Waikiki) و … و همچنین سایر برندهای‌غیر ترک مثل زارا(Zara)و گپ(Gap) و … هست .

از میان بُرترین های این برند می توان به عطر اسپرت انیک گوتال امبر فتیچ. عطر اسپرت آنیک گوتال لس نوئیت دِ هادرین ، عطر آنیک گوتال زنانه آن ماتین دِ اورنج و عطر اسپرت آنیک گوتال نوئیت اتویلی اشاره نمود.

برند عطر بایریدو Byredo

یکی دیگر از برندهای معروف عطروادکلن در جهان مربوط به برند بایریدو که یک برند اروپایی لوکس است. که بنیانش در سال 2006 و توسط بن گورهام در استکهلم با آرزوی ترجمه کردن خاطرات و احساسات به محصولات و تجربیات، گذاشته شد. بایریدو با رویکرد نوآورانه اش، یعنی رهبری خلاقیت از طریق احساسات. دنیای لاکچری را از نو آفرید و برای برندش جهانی کامل و بیکران ساخت. بایریدو محصولاتش را با استفاده از باکیفیت‌ترین متریال‌های موجود و جزییات گرانبها در طراحی خلق می کند. تا محرک رویکرد جدیدی به مفهوم مدرن لاکچری باشد.

حتما بخوانید: ماندگاری عطر ؛ خوشبو ماندن در طول روز نکاتی دارد.

برند سیره ترودون Cire Trudon

منشاء این برند به شمع‌های معطری با سبک ژاپنی باز می‌گردد. که از قرن هفدهم در فرانسه رایج شدند. لویی پانزدهم، ماری آنتوانت و ناپلئون به این شمع‌ها بسیار علاقه داشتند و این ریشه تاریخی برند سیره ترودون را به برندی ماندگار در دنیای عطر تبدیل کرد که قیمت شمع‌های معطر آن ۱۹۰ دلار است.

برند عطر کرید Creed

یکی دیگر از برندهای معروف عطروادکلن در جهان مربوط به برند عطر ادکلن Creed-کرید اصالتا یک کمپانی  عطروادکلن فرانسوی است. این تولید کننده ی عطر و ادکلن تا کنون بیش از 76 عدد عطر و ادکلن با برند کرید | Creed  وارد بازار عطر و ادکلن نموده است. کمپانی کرید | Creed از سال 1760 شروع به کار نموده  و از سال 1781 وارد  بازار عطر و ادکلن شده است. عطروادکلن های این کمپانی  اکثرا مردانه است.

حتما بخوانید:6مورد از عطر و ادکلن زنانه معروف برای خانم های خوش سلیقه.

برند The Different Company

عطروادکلن

خانه عطر دیفرنت کمپانی در سال 2000 تاسیس شد. این برند پیشگام خانه عطر کمیاب و عطر معاصر فرانسوی مرجع است. مدیر هنری این برند فرانسوی، تری دی باچماکف می باشد. دیفرنت کمپانی قانون واحدی را در ساخت ادکلن هایش دنبال می کند: عطرهای لوکس واقعی بسازید و پیشنهاد دهید.

عطر ادکلن شنل گابریل-Chanel Gabrielle 

عطروادکلن

محصولی از کشور فرانسه ، در ابتدا رایحه ای سبک و مرکباتی دارد. که از گریپ فروت گرفته شده و پس از آن  رایحه ای گلی از شکوفه پرتغال و مریم عطری سبک و ملایم و مرکباتی ساخته که با پس زمینه ای از رایحه های گلی دنبال میشود.  در انتها بوی مشک و چوب صندل باقی میماند. پخش و ماندگاری عطر با توجه به نوع رایحه در سطح خوبیست و گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده در روزهای بهار و تابستان و پاییز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *