رنگ سال 1401 مشخص شد! رنگ سال نشانگر چه موضوعی است؟

رنگ سال 1401

با توجه به پایان سال میلادی شرکت پنتون رنگی را برای سال جدید در نظر گرفته است. این رنگ چه رنگی است؟ آیا رنگ سال بیانگر موضوع خاصی است؟ ما در این مقاله رنگسال 2022 و سوال‌هایی که مطرح شد را جواب خواهیم داد در ادامه همراه ما باشید…

 

رنگ سال 1401

شرکت پنتون رنگ سال 2022 یا سال 1401 را very pery معرفی کرد، تا طرفداران و عاشقان مد و پوشاک که طبق رنگ سال خرید می‌کنند در مراسم کریسمس و عید نوروز از این رنگ برای دکور و پوشاک استفاده کنند.

کد رنگ سال ۲۰۲۲

آبی بنفش (Very Pery) با کد PANTONE ۱۷-۳۹۳۸ رنگ سال ۲۰۲۲ است.

پنتون سال پیش کوشید تا حد امکان با انتخاب رنگ مناسب، از بار سنگین همه‌گیری کرونا کم کند و با توجه به شرایط پیچیده دنیا دو رنگ خاکستری خنثی (Ultimate Gray) و زرد درخشان (Illuminating) به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب شدند؛ مدیر اجرایی شرکت پنتون درباره این انتخاب گفت: همراهی پایا و جاودان دو رنگ زرد و طوسی نشان دهنده مثبت گرایی همراه با بردباری و ثبات است. اهل عمل و با ثبات اما در عین حال مثبت اندیش و دلگرم باشید. این ترکیب رنگ به ما امید و سرسختی را می‌آموزد. برای روح انسان ضروری است که حسی مشوق و متعالی در درون خود داشته باشد.

دلیل انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲

پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ را در قالب یک تغییر و مرحله‌ای برای گذار از دوران کرونا و پا گذاشتن به جریان زندگی عادی در نظر گرفته‌است؛ دوره‌ای که قرنطینه‌ها و ایزوله بودن تمام می‌شود. حالا هم که مردم هم عادات تازه‌ای پیدا کرده‌اند و استانداردهای جهانی نیز تغییر یافته، شرکت بین‌المللی متخصص در حوزه‌ی رنگ هم باید دست به اقدام تازه‌ای بزند.

این رنگ با ترکیب خاص خود، دنیای دیجیتال و جهان واقعی را با هم تلفیق کرده و از این نظر به آنچه ما طی این سال‌ها تجربه کرده‌ایم، نزدیکی زیادی دارد. استفاده از این رنگ در قالب دنیای دیجیتال هم بسیار کارآمد است و باعث محبوبیت بیشتر آن خواهد شد. این رنگ حس زندگی مدرن را هم در ما به وجود می‌آورد و بین جهان واقعی و دنیای دیجیتال پل می‌زند.

رنگ جدید پنتون، خلاقیت و نوآوری را با خود به همراه آورده است. زیرا پس از شیوع کرونا زندگی همه دچار تغییر شده است؛ اکنون که یک دوره منزوی و دور از اجتماع به پایان رسیده و استانداردها در حال تغییر هستند، این رنگ اعتماد به نفس می‌بخشد و اخلاق افراد را زنده خواهد کرد تا از تغییرات استقبال کنند.

در سال جدید مفاهیم و استانداردها در حال تغییر هستند و زندگی دیجیتالی و فیزیکی به روش‌های جدیدی در هم ادغام شده‌اند. در این دوره، طراحی دیجیتال کمک می‌کند تا محدودیت‌های دنیای واقعی را گسترش داده شود و دری رو به دنیای مجازی باز شود.

وب‌سایت پنتون اعلام کرد: طراحی دیجیتال با گشودن دنیای مجازی برای ما این امکان را می‌دهد که چشم‌انداز امکانات تغییر یافته را پذیرا شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *