استایل چیست؟ معرفی انواع استایل

استایل

استایل و سبک ترکیبی از نوع لباس پوشیدن، حرف زدن، حرکت‌های بدن یا هر چیز دیگری است. در واقع استایل مربوط به روش‌هایی است که ما درون خود را به صورت بیرونی نشان می‌دهیم. این شامل افکار، احساسات، علایق و ارزش‌ها نیز است. هر چیزی که نمود بیرونی دارد بازتاب دهنده درون ماست.

کلمه استایل در واقع می‌تواند فراتر از طریقه لباس پوشیدن و ظاهر یک فرد باشد. در واقع اگر بخواهیم تعریفی برای استایل داشته باشیم می‌توانیم بگوییم استایل به مجموعه‌ای از شخصیت‌ها علایق و رفتار شخص گفته میشود که در ادامه انواع استایل را با هم بررسی می‌کنیم.

استایل مینیمال

یکی از سبک‌هایی که به سادگی معروف است. سبک مینیمال از رنگ‌های خنثی تشکیل شده است. در استایل مینیمال مردانه یا زنانه بودن فرقی نمی‌کند. در اصل کیفیت و سادگی و کاربردی بودن آن حائز اهمیت است. شاید با خودتان فکر کنید لباس پوشیدن به سبک مینیمال، خسته ‌کننده و تکراری خواهد بود یا اینکه انتخاب‌‌هایتان محدود خواهد شد و دیگر دستتان در انتخاب لباس باز نخواهد بود؛ اما اصلا اینطور نیست! استایل مینیمال، اجزای زائد و اضافی تیپ شما را می‌زداید. استایل مینیمال، در واقع، به معنای پیاده کردنِ معیارها و عناصرِ کلاسیک در قالب مدرن و امروزی است.

ویمسیکال

استایلی تابع این سبک است که زاییده خیال‌بافی و بلندپروازی باشد. رنگ‌های متنوع، پذیرش میکس و مچ رنگ‌‌ها، ترکیب پترن‌ها و بافت پارچه‌ها در این استایل، آن را به دید منتقدین به سبکی خیال آمیز تبدیل کرده است. در سبک ویمسیکال رنگ سیاه را جزء در طراحی‌ها یا دیتیل‌های بسیار جزئی نمی‌بینید، به جای آن بیشتر از رنگ‌های آبی، سبز و صورتی روشن استفاده می‌شود. در کمد شخص ویمسیکالیست، شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و پترن‌ها را در پوشاک و اکسسوری‌ها بیابید. در این سبک توجه ویژه‌ای به دامن‌های بلند، پیراهن‌های دخترانه‌ی کوتاه و اکسسوری‌های دست‌دوز و رنگی می‌شود. پترن‌های مورد توجه در این سبک استایل، شامل گل‌گلی، نقطه‌دار و تو‌پ‌توپی هستند. 

داشتن رنگ‌های شاد و سرزنده، یکی از ویژگی‌های اصلی سبک ویمسیکال شمرده می‌شود. این رنگ‌ها به خصوص در فصل تابستان طرفداران زیادی پیدا می‌کنند. در استایل ویمسیکال، از رنگ‌های سفید یا طوسی بسیار روشن به عنوان رنگ خنثی استفاده می‌شود.

کلاسیک

هر چیز کلاسیک، از فیلم و کتاب گرفته تا مُد، ماندگار است و به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌‌شود! استایل کلاسیک استایلی است که برای فصلها، و سالهای مختلف قابل استفاده است و مورد قبول تعداد زیادی از مردم است. استایل کلاسیک استایلی است که شما مطمئن هستید سال دیگر نیز قابل استفاده و مورد پسند هستند. به عنوان مثال کفشهای پیادهروی ساده، هرگز از مد نمی‌افتند، مناسب تمام فصول‌اند و هر سال می‌توانید آن‌ها را در استایل خود داشته باشید. در صورتی که یک استایل ساده با پارچههای خوب و کفش و کیف چرم را می‌پسندید جزو طرفداران این دسته هستید. 

کژوال

از آنجایی که سبک کژوال دنیای بزرگی از پوشاک را در بر می‌گیرد، بهتر است نه بر اساس آنچه که هست، بلکه بر اساس آنچه که نیست، تعریف شود به عبارتی به لباسی که حالت کلاسیک و رسمی نداشته باشد کژوال گفته می‌شود. استایل کژوال انواع مختلفی دارد ولی ویژگی مشترک و مهمی که همه‌ی کژوال‌ها باید داشته باشند این است که شما با آن‌ها احساسی خوب، سبک و راحت داشته باشید. همچنین استایل کژوال، سبکی از لباس پوشیدن است که در آن زنان و مردان از نظر جنسیتی محدودیتی در استفاده از اکسسوریها و پوشاک ندارند و با این استایل به راحتی می‌توانند، خودشان باشند. به طور مثال در یک دوره‌ای از تاریخ، استفاده از جواهرات و اکسسوری برای مردان امری بسیار غیر عادی بود ولی امروزه در استایل‌های کژوال مختلف بسیار مورد توجه آقایان قرار می‌گیرد.

اگزوتیک

استایل اگزوتیک بدون شک جذاب است. این سبک، عناصر هیجان انگیز بسیاری را به خود اختصاص داده و محبوبیت این سبک در حال افزایش است، زیرا طراحان مد از سراسر جهان شروع به نمایش برخی از لباس‌ها با عناصر عجیب و غریب می‌کنند. در عین حال، هنگام اشاره به هر چیز عجیب و غریب، ترکیبی از سبک مد و سبک معمولی را می‌بینیم.

در واقع، سبک اگزوتیک، مجموعه‌ای است از قطعات جسورانه، مرموز و چشم نواز که معمولاً ترکیبی از رنگ‌های تند و پر جنب و جوش، گلدوزی‌ها و طرح‌های پیچیده، چاپ‌های جذاب و عجیب و زیورآلات خاص و استثنایی می‌شود که از چند متر دورتر هم به چشم می‌آید.

ورزشی

وقتی می‌‌خواهید ورزش کنید، لباس و استایل شما اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ چرا که انتخاب درست یا نادرست آن بر عملکرد و سلامتتان تاثیر می‌‌گذارد. پس از ورزش، احساس خستگی و گاهی نیز درد و کوفتگی، تمام بدنتان را فرا می‌‌گیرد و لباس‌‌هایتان خیس عرق می‌شود. باورتان بشود یا نشود، لباسی که در طول ورزش کردن به تن می‌کنید، تاثیرِ شگفت‌انگیزی بر وضعیتِ جسمی‌تان پس از ورزش خواهد داشت؛ علاوه بر این، انتخاب لباس ورزشی مناسب، اشتیاق شما را برای ورزش کردن افزایش می‌دهد و بر اعتماد به نفستان نیز می‌افزاید. لباس ورزشی مناسب، ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

استایل راک

این سبک، رفته رفته به سبکی از زندگی تبدیل شد و بر استایل جوانان نیز تاثیر گذاشت. سبک راکر، همواره در سراسر جهان بسیار پرطرفدار است. این سبک به ظاهر خشن، فقط مختص به پسران نیست، بلکه دختران نیز با آمیختنِ عناصر ظریف و زنانه با عناصر زمخت، استایل راکر مختص به خودشان را طراحی کردند.

کت بمبر، شلوار جین چسبان و پاره، کتانی اسنیکرز، تیشرت گشاد و پوتین بلند، از عناصر اصلی راکر زنانه به شما می‌آیند؛ اما هر کسی، با توجه به روحیه و خواسته‌هایش، عناصر مختص به خودش را نیز در آن دخیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *