معرفی اصطلاحات دنیای فشن؛ بررسی 9 اصطلاحات رایج

9 اصطلاح مد رایج و معنی آنها

مد یک سبک یا عمل رایج است، به ویژه در لباس، کفش، لوازم جانبی، آرایشی، طراحی مبلمان و… مد، روشی متمایز و غالباً عادی در سبک لباس پوشیدن فرد است. این سبک‌های غالب در رفتار و جدیدترین خلاقیت طراحان پارچه است. در این مقاله از دینزیول قصد داریم تعدادی از اصطلاحات دنیای فشن را بررسی کنیم پس در ادامه همراه ما باشید…

ترند چیست؟

از اصطلاحات دنیای فشن ترند

ترند به معنای فراگیر شدن است و هر چیزی که در یک بازه زمانی خاص فراگیر شود یا قرار باشد فراگیر بشود را ترند می‌گویند.

کت واک/ رانوی  (Catwalk / Runway)

از نظر لغوی به معنای راه رفتن است. در کت واک مدل‌ها بر روی استیج یا سکوی نمایش راه می‌روند. هر کدام از برندهای محبوب لباس، در یک زمان مشخص مدل‌های خود را برای دیده شدن محصول خود به نمایش می‌گذارند که مربوط به این اصطلاح می‌باشد.

وینتیج (Vintage)

به آیتم‌هایی که زمانی مد بوده و فراموش شده است وینتیج می‌گویند. وینتیج یک سبک لباس پوشیدن نیز هست که افراد مانند دهه‌های قبل از خود با تلفیق امروزی لباس می‌پوشند.

آندروژینس

لباس پوشیدن به سبکی که بیننده نتواند جنسیت را تشخیص بدهد آندروژینس می‌گویند.

اسکچ

طراحی ایده اولیه لباس است.

آوانگارد

آوانگارد بودن به معنی شکستن کلیشه‌ها و پاگذاشتن به دنیایی جدید و خلاقانه در زمینه‌های مختلف فشن، میکی‌آپ، طراحی منزل و حتی غذاست. هر چیزی که مرزهای نرمال بودن را کنار بزند و از جایگاه خود یک گام فراتر برود در دیکشنری فشن، لیبل آوانگارد را می‌گیرد.

اوت کوتور

به لباس‌هایی گران قیمتی گفته می‌شود که حتی پارچه‌ی آن نیز کاملاً دست ساز است و فقط برای مشتریان خاصی تولید می‌شود. کالکشن اوت کوتور را فقط برندهای لوکس طراحی و روانه بازار می‌کنند.

کانسپ

کانسپ به معنای ایده‌ی بزرگ پشت یک طرح است. کانسپ یک تفکر سازمان بخش است که معمولاً به شکل یک دیاگرام یا جمله ارائه می‌شود.

کریز

ترندی است که برای مدت کوتاهی بسیار محبوب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *