چگونه عطر مناسب خود را بیابیم؟رایحه عطرها به چه معنایند؟

رایحه های عطرها به چه معنایند؟

هر عطر شامل سه رایحه اولیه ، میانی و پایه می شود:

 

رایحه اولیه

رایحه‌ای است که بسیار سبک و تازه بوده و به سرعت پس از استفاده ازآن به مشام می رسد ، این رایحه به همان سرعت هم از بین می رود . هرگونه بوی مرکبات از جمله همین رایحه اولیه به حساب می آید .

رایحه میانی یا همان قلب عطر

 بویی است که پس از ، از بین رفتن رایحه اولیه به مشام می رسد ، عطر و بوهایی مانند بوی گل های رزماری یا بنفشه در دسته عطرهای میانی قرار می گیرند .

رایحه پایه

قوی ترین رایحه  است که برای مدت طولانی باقی می ماند ، برای انتخاب عطر مناسب پاییز و زمستان به این رایحه توجه داشته باشید ، رایحه پایه شما باید گرم و قوی باشد ، رایحه ای مانند عطر وانیل ، چوب ، نعنا و مشک .

عطر مناسب فصول سرد چیست؟

 

وقتی هوا رو به سردی می رود هیچ چیز جایگزین عطرهای گرم نمیشود . عطری با رایحه شیرین نزدیک به رایحه دسر ، وانیل ، شکلات و کارامل . این مدل عطرها قطعا در فصل تابستان اذیت کننده خواهند بود اما تجربه شیرینی را در فصل زمستان برای شما به ارمغان می آورند .

در فصول سرد سال به دنبال عطر های تند و تیز بروید

عطر های تند یا همان رایحه های شرقی مناسب ترین برای فصل سرما است . این عطرهای تند معمولا رایحه ای از دارچین ، زنجبیل ، زیره و جوز هندی را دارند . عطر و ادکلن‌های تند معمولا گرم ، عجیب و پیچیده اند . 

از چوبی ها غافل نشوید

رایحه چوب هم بخشی از رایحه شرقی است ، عطرهایی با بوی چوب در واقع رایحه چوب صندل ، چدار ، نعناع و بلوط را دارد . رایحه چوب معمولا خشک و زمینی ، نزدیک به عطر مشک است و یک انتخاب مناسب برای عطر زنانه و مردانه به شمار می‌رود .

برای خرید عطر و ادکلن اصل زنانه و دخترانه یا مردانه پیش از هرچیز باید سراغ یک فروشگاه معتبر بروید که اصالات کالا را تضمین می‌کند . فروشگاه اینترنتی دنیزیول این انتخاب بهینه و کاملا مطمن را به شما عزیزان هدیه خواهد داد .

عطر مناسب فصول گرم چیست؟

 

وقتی هوا گرم می شود حرکت ملکول هوا تند تر میشودو به همین دلیل در تابستان عطرها بیشتر پخش میشوند .

استفاده از عطر های خنک و ملایم

در فصول گرم باید از عطرهای کاملا خنک و ملایم استفاده نمایید . عطرهایی با ساختارهایی دریایی ، مرکباتی یا میوه ای که معمولا با رایحه ملایمی از گلها یا چوبها تکمیل میشوند . ازعطرهای سنگین ، خیلی شیرین ، ادویه ای ، تلخ ، چوبی و چرمی در این فصل استفاده ننمایید . استفاده از عطرهایی که در ساختشان از دارچین استفاده شده اصلاً مناسب نیست ، چون دارچین بویی بسیار گرم و تند دارد که مناسب تابستان نیست .

گل هایی که عطر آنها مناسب فصول گرم هستند

گل مریم و نرگس جزء بهترین و خوشبوترین گیاهانی هستند که درعطرسازی از آن‌ها استفاده می‌شود . از طرفی این‌ها گزینه‌های مناسبی برای ادکلن‌های تابستانی به حساب می‌آیند . پس می‌توانید رایحه‌هایی که با این‌ها شروع می‌شوند را انتخاب کنید و برای عطرهای تابستانی خود به کار ببرید .

مرکبات مناسب فصل گرما هستند

عطرهایی که بوی میوه مخصوصا مرکبات می‌دهند ، عطر مناسب فصل تابستان هستند . معمولا مرکبات مانند نارنج و پرتغال ، گزینه‌هایی هستند که با کمک آن می‌توانید در فصول گرم سال معطر باشید .

استفاده از اسانس های ترکیبی

اسانس‌های ترکیبی ، گزینه‌های مناسبی برای فصول گرم سال هستند . اگر از تک اسانس‌ها استفاده کنید ، مطمئنا عطری ملایم نخواهید داشت و رایحه مناسب به شما نمی‌دهد . پس حواستان باشد ، ادکلنی که دریافت می‌کنید ، ترکیبی از چند اسانس باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *