معرفی کامل برند زارا از بدو تولد تا عصر حاضر؛ دنیزیول

برند زارا

زارا یک خرده فروش لباس و لوازم جانبی مد سریع اسپانیایی است. این شرکت در سال 1975 توسط Amancio Ortega و Rosalía Mera تاسیس شد. این افسانه از آنجا آغاز شد که اورتگا در سال 1963 یک کارخانه تولید لباس با نام ایندیتکس تأسیس کرد. موفقیت بنیاد وی او را به مسیر خرده فروشی سوق داد که چشم انداز بی نظیری برای آن داشت. ده سال پس از تأسیس کارخانه اورتگا با روسالیا مرا فروشگاه کوچکی به نام زوربا راه اندازی کرد. که مجبور شد نام آن را زارا بگذارد. با توجه به سال 1975 برای راه اندازی یک فروشگاه، این سرمایه گذاری صرفاً هیچ چیز نبود. و یک پر دیگر از کلاه اسپانیا بیرون کشیده شد که نام قابل توجهی را در سراسر جهان ساخته است.

رشد زارا و راه یابی به کشورها

پس از راه اندازی اولین فروشگاه در A Coru Aa ، Galicia ، در اسپانیا، ZARA به آرامی امپراتوری خود را در بقیه کشورها گسترش داد و بعداً در پرتغال در سال 1988. و یک سال بعد از آن – 1989، ZARA به ایالات متحده آمریکا و در سال 1990 به فرانسه راه یافت.

این رشد سالانه از روز اول کاهش نیافته است. و هر ساله Zara در کشورها و مکان های مختلف جهان در حال گسترش است. در طول دهه 1990، زارا به مکزیک (1992)، یونان، بلژیک و سوئد (1993) گسترش یافت. در اوایل دهه 2000، زارا اولین فروشگاه های خود را در ژاپن و سنگاپور (2002)، روسیه و مالزی (2003)، چین، مراکش، استونی، مجارستان و رومانی (2004)، فیلیپین، کاستاریکا و اندونزی (2005)، جنوبی افتتاح کرد. کره (2008)، هند (2010) و آفریقای جنوبی و استرالیا (2011) بوده است.

زارا
زارا

برندزارا با داشتن حدود 6500 فروشگاه در 88 كشور، همگام با جهان در حال پیشرفت فناوری است. آنها سهام خود را به صورت آنلاین در سال 2010 در اسپانیا، انگلستان، پرتغال، ایتالیا، آلمان و فرانسه بیرون کشیدند. در نوامبر همان سال، زارا بصورت آنلاین خدمات را به پنج کشور دیگر گسترش داد. این پنج کشور، اتریش، ایرلند، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ بوده است. فروشگاه های آنلاین در ایالات متحده در سال 2011، روسیه و کانادا در سال 2013 و مکزیک، رومانی و کره جنوبی در سال 2014 و در هند در 4 اکتبر 2017 شروع به کار کردند. 

سایت رسمی زارا

آمانسیو اورتگا

بزرگ مغازه خرده فروشی اسپانیایی، عنوان میلیاردر مخفی، بنیانگذار زنجیره خیابان های بزرگ زارا است. وی همچنین صاحب قسمت بزرگی از بقیه مارک های خیابان های بزرگ است. امروز ایندیتکس فروش و سود نیم ساله خود را با رشد 3 درصدی درآمد خالص به 1.2 میلیارد پوند برای شش ماه تا 1 ژوئیه اعلام کرد. از یک فروشگاه کوچک در شهر A Coruna تا یک امپراتوری خرده فروشی جهانی با بیش از 7000 فروشگاه، بنیانگذار بصیر برند Amancio Ortega Zara را به بزرگترین خرده فروش مد دنیا تبدیل کرده است.

زارا
آمانسیو اورتگا

با اولین فروشگاه خود، اورتگا شروع به نگه داشتن چشم انداز یک محصول با قیمت پایین از مارک های لباس بالاتر می کند. این ایده در نوع خود سخاوتمندانه بود. در طول دهه 1980، اورتگا برای کاهش زمان سرب و واکنش سریع تر به روندهای جدید، که او آنها را مدهای فوری می نامید. روند تولید، تولید و توزیع را تغییر داد. این پیشرفت ها شامل استفاده از فناوری های اطلاعاتی و استفاده از گروه های طراح به جای افراد بود.

راه اندازی یک برند تجاری در چنین دنیای رقابتی، راه اندازی و موفقیت Zara یکی از برجسته ترین رویدادهای تاریخ مد است. این نوع موفقیت نام تجاری یا مارک هایی را که با قاشق نقره ای یا شانس در انتظار هستند، بدست نمی آورد. بلکه بر اساس ارزش های تجاری و سودمندی است که یک برند برای مصرف کنندگان خود ایجاد می کند. اورتگا با درست رسیدن به این مرحله. توانست ارزشهایی را در لباسهای خود القا کند.

زارا

دلیل اصلی موفقیت گسترده امروز زارا موارد زیر است.


1. برندزارا به ارزشهای اصلی خود وفادار مانده است.

بیان شده در همان چهار کلمه کلیدی است که تمام فروشگاه های زارا را تعریف می کند: زیبایی، وضوح، عملکرد و پایداری.

2. مقرون به صرفه بودن زارا با توجه به کیفیت خوب محصولات.

تنها تعدادی از مارک های پوشاک می توانند با آخرین کیفیت و در حالی که کیفیت بالای محصولات را حفظ می کنند. و سپس آن را با قیمت مقرون به صرفه به فروش برسانند. و مطابق با آخرین مد روز باشند. جای تعجب نیست که زارا، که به عنوان یک فروشگاه کوچک در اسپانیا شروع به کار کرد. اکنون بزرگترین خرده فروش جهان و بنیانگذار آن، آمانسیو اورتگا که در تصویر بالا رویت کردید. چهارمین مرد ثروتمند جهان است. زارا یکی از بزرگترین شرکتهای بین المللی مد است.

3. راز اصلی زارا

با این وجود به نظر نمی رسد که کسی اطلاعات زیادی در مورد اورتگا داشته باشد. اما بدون او ما هرگز در مورد اصطلاح مد سریع چیزی نشنیده بودیم و عادت های خرید ما قطعاً بسیار متفاوت خواهد بود. اگر بخواهیم آن را در متن بگوییم، در سال 1998 باید شما را به یک نمایش مد دعوت می کردند تا ببینید چه اتفاقی روی بتونه می افتد. و شش ماه طول کشید تا امثال شما و من بتوانیم چیزی را با الهام از یک طراح در خیابان بزرگ خریداری کنیم.

از ابتدای تاسیس، ایده اصلی برندزارا این بوده است که محصولات لوکس را برای همه قابل دسترس کند. بنابراین، آنها به نوعی موفق به تولید دموکراتیک تولید کننده لوکس محصولات الهام گرفته از تکامل مد شدند. با این سیاست، زارا اکنون صنعتی است که قادر به ارائه محصولات مرسوم، مد روز با قیمت های مقرون به صرفه است.

از طرف دیگر، این شرکتی است که می خواهد به جوانان نزدیک باشد. همچنین، این تمایل در سیاست جذب آن احساس می شود. با این حال، زارا می فهمد که مشتری دقیقاً به چه چیزهایی نیاز دارد. و خیلی سریع به نیازهای آنها پاسخ می دهد. این راز اصلی Zara است، که به آنها یک مزیت رقابتی می دهد.

زارا

4. زنجیره ارزش زارا به صورت عمودی ادغام شده است.

این زنجیره مزایای بسیاری را به همراه دارد. این می تواند به سرعت واکنش نشان دهد. و ممکن است روی کل فرآیند از طراحی تا محصول نهایی کنترل بالایی داشته باشد. زنجیره تأمین زمانی کارآمد است که از مراکز توزیع و انبارها استفاده روان داشته باشند. استراتژی آن همچنین امکان توزیع محصولات در محدوده وسیع جغرافیایی در مدت زمان بسیار کوتاه را فراهم می کند.

مورد دیگر نیز نزدیک بودن محصولات به تقاضای بازار است. محصولات آنها فقط در نسخه های محدود ساخته می شوند. در نتیجه، آنها باید محصولات خود را در مدت زمان کوتاهی بفروشند تا بتوانند بدون نیاز به بازپرداخت با قیمت کامل به فروش برسند. این رویکرد پاسخگو هم شامل هزینه های بازاریابی کمتری است و هم حاشیه سود بیشتری را برای شرکت به همراه دارد. ادغام فناوری اطلاعات همچنین جنبه مهمی از استراتژی زارا است که از آنجا که امکان به اشتراک گذاری اطلاعات بین مفصل های مختلف شرکت را فراهم می کند، قابل توجه است.

5. خرید آنلاین به بازار عظیم و قابل توجهی تبدیل شد.

مشتریان می توانند آنلاین شوند و آنچه را که لازم دارند سفارش دهند. این امر باعث افزایش فروش آنها می شود. پابلو ایسلا اولین معاون رئیس و رئیس اجرایی می گوید: ما ورود به بازار هند را از نظر استراتژیک بسیار مهم می دانیم.

6. مزیت رقابتی شرکت بر اساس سه عامل:

اقلام با کیفیت، قیمت مناسب و زمان پاسخگویی بسیار کوتاه.

7. فلسفه آنها این است:

بدون بازاریابی، بدون ارتباط.

8. مشتری در قلب کسب و کار ما قرار دارد.

که شامل طراحی، تولید، توزیع و فروش از طریق شبکه گسترده خرده فروشی است.

9. برخلاف اکثر خرده فروشان، آنها فقط یک طیف محصول در هر فصل تولید نمی کنند.

به لطف یک تیم بزرگ طراحی، زارا توانایی شناسایی روندهای جدید و بلافاصله تولید را دارد. این بدان معنی است که آنها می توانند چهار یا پنج مجموعه به روز شده و مربوطه را پس از راه اندازی فصلی اولیه تولید کنند. به این ترتیب آنها هرگز یک روند را از دست نمی دهند.

10. رمز موفقیت آنها کوچک نگه داشتن این محدوده مقدماتی جدید است.

که باعث می شود اشتباهات کنار گذاشته شوند. و بازدیدها به سرعت دنبال شوند. این مجموعه ها در واقع به تقاضای مشتری القا می شود. قسمت هوشمندانه این است که زارا چگونه سریع به رفتار مصرف کننده پاسخ می دهد.

11. سرعت پاسخگویی شرکت به مشتریها.

زارا

احتمالاً ادغام همه این خصوصیات است که باعث شده Zara، مارک لباس اسپانیایی به یک برند مد برای همه تبدیل شود. اورتگا فکر می کرد که مشتریان به جای اینکه در گنجه ها نگهداری شوند، لباس را به عنوان کالای فاسدشدنی، که با ماست یا نان فرقی ندارد، مصرف کنند.

12. مارک زارا به عنوان طیف گسترده ای از انتخاب ها را ارائه می دهد.

مجموعه های زنان، مردان و کودکان. این برند همچنین مجموعه ای از مواد آرایشی، عطر و محصولات خانگی را راه اندازی کرد. محصولات زارا بر اساس روند مصرف کنندگان عرضه می شوند. زنجیره تأمین بسیار پاسخگو آن، هفته ای دو بار محصولات جدید را به فروشگاه ها ارسال می کند. پس از طراحی محصولات، ده تا پانزده روز طول می کشد تا به فروشگاه ها برسند.

جنبه تجاری

برندزارا از سال 2017 سالانه 20 مجموعه لباس را مدیریت می کند. زارا بخشی از گروه 4 میلیارد یورویی Inditex و 100٪ متعلق به شرکت، مستقر در بارسلونا است. بیش از 80 درصد فروش گروه توسط 600 فروشگاه زارا انجام می شود. 

برندزارا از سال 2017 حداکثر 20 مجموعه لباس در سال را مدیریت می کند.درآمد سالانه آنها بیش از 9 میلیارد دلار (در سال 2009) براورد شده است. شرکت زارا در آن 60 درصد متعلق به خانواده Ortega است. و Inditex در سال 2005 به 6.741 میلیارد گردش مالی انجام داده است. زارا حدود 2000 هزار شعبه در سراسر جهان دارد. زارا توزیع کننده پوشاک است.

در وجه آن، هیچ کدام واقعاً منطقی نیست. برای مبتدیان این شرکت تبلیغ نمی کند و هنوز هم بیشتر محصولات خود را در اروپا تولید می کند. اما وقتی به قلب تجارت اورتگا نگاه می کنید، می بینید که او یک چشم انداز واقعی خرده فروشی است. از همان ابتدا مدل تجاری Zara با انعطاف پذیری و سرعت در قلب آن ساخته شده است. در موفقیت این شرکت ارتباط بین فروشگاه ها، طراحان داخلی و کارخانه های آن است. این همیشه عامل کلیدی همراه با مدیریت تدارکاتی ماهر شرکت بوده است.

همین مواد حیاتی هستند که او را قادر می سازند تا روندها را تفسیر کند. و آنها را طی چند هفته از باند مد به خیابان بزرگ برساند. قبل از آمدن زارا پنج تا شش ماه طول کشید. کلیه لباس ها از طریق مرکز پخش در اسپانیا پردازش می شوند. موارد جدید مورد بازرسی، مرتب سازی، برچسب گذاری و بارگیری در کامیون ها قرار می گیرند. در بیشتر موارد، لباس در عرض 48 ساعت تحویل داده می شود. زارا سالانه بیش از 450 میلیون مورد تولید می کند.

زارا


نقش این برند در طراحی

نقش برندزارا در ایجاد اشتیاق مورد نیاز برای مد از زمان معرفی مفهوم مد سریع افزایش یافته است. به زبان ساده تر، zara با طراحی هایی که منعکس کننده روند مد است، سطح بالای مد را چیزی ساخته است که مردم از بازار دیگر می خواهند یا آرزو دارند آن را بدست آورند. این امر باعث می شود خریداران با ظرفیت خرید کمتر تمایل به داشتن مارک های بزرگتر را داشته باشند. زارا با خشنودی از تمام خریداران خود در بخشهای مختلف، نه تنها مد بالا را ارتقا می دهد بلکه مشتریان خود را راضی نگه می دارد و مایل به کسب اطلاعات بیشتر در همان مکان است که به وضوح در نحوه دسترسی به مشتری با مجموعه TRF خود مشاهده می شود.

امروز، Inditex بزرگترین گروه مد جهان با بیش از 170،000 کارمند است که بیش از 7،400 فروشگاه را در 96 بازار جهان و 49 بازار آنلاین اداره می کند. درآمد آن 31.1 میلیارد دلار در سال 2017 بوده است.

بیشتر بخوانید: معرفی برند گوچی از بدو تولد تا عصر حاضر؛ دنیزیول

سایر مارک های مد در نمونه کارهای Inditex عبارتند از:

Zara Home: کالاهای خانگی و اشیا decoration تزئینی در سال 2003 تأسیس شده است. 520 فروشگاه در حال فعالیت است.
Pull & Bear: لباس و لوازم جانبی غیر عادی ساده برای جوانان در سال 1991 تأسیس شد. 979 فروشگاه را اداره می کند.
ماسیمو دوتی: لباس و لوازم جانبی عالی برای مردان و زنان جهان وطنی که در سال 1995 خریداری شد. 780 فروشگاه را اداره می کند.
Bershka: ترکیبی از سبک های شهری و مد مدرن برای زنان و مردان جوان است که در سال 1998 تاسیس شده است. 1098 فروشگاه را اداره می کند.
Stradivarius: لباس های گاه به گاه و زنانه برای زنان جوان که در سال 1999 خریداری شده است. 1017 فروشگاه را اداره می کند.
Oysho: لباس زیر زنانه ، لباس غیر معمول ، لباس راحتی و لوازم جانبی اصلی در سال 2001 تأسیس شد. 670 فروشگاه در حال فعالیت است.
Uterqüe: لوازم جانبی مد با کیفیت بالا و قیمت های جذاب در سال 2008 تاسیس شده است. فعالیت 90 فروشگاه.

زارا

سخن پایانی

برای مارک هایی مانند زارا که فقط سود محور نیستند، چشم انداز رشد یک قطعه مهم است. زیرا چشم انداز آنها به جای تصمیمات شدید، به رشد مشترک مبتنی بر تصمیمات هوشمند مبتنی است. زارا همیشه مشتریان خود را در انتظار مجموعه های جدید نگه داشته است. که الهام بخش سایر مارک های مد سریع هستند که باعث می شود در مسابقه همگام سازی با روند مد روز در حال تغییر در جهان، برجسته شود. راه و مسیری که منحنی موفقیت Zara از همان منشأ خود طی می شود. به خودی خود الهام بخشی برای مارک های دیگر و مشتاقان مد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *