معرفی برند گوچی از بدو تولد تا عصر حاضر؛ دنیزیول

برند گوچی

برند گوچی بی شک یکی از بهترین و مطرح ترین برندهای موجود در حوزه مد و پوشاک، عطر و ادکلن و تولیدات بی عیب و نقص در دنیا میباشد. فعالیت این برند به یک قرن میرسد. گوچی رتبه سی و هشتم در سطح بین المللی را در عرضه بهترین و لوکس ترین اجناس دارد. این برند 278 فروشگاه در سطح بین الملی دارد. هدف اصلی این برند شناساندن شکوه زرق و برق و کیفیت ایتالیایی به چشم مردمان است. و اخیراً در حوزه لوازم خانگی نیز شروع به فعالیت کرده است.

برند گوچی کجاست؟

برند گوچی مربوط به کشور ایتالیا و در شهر فلورانس واقع میباشد. گوچی در سال 1921 توسط فردی به نام گوچیو گوچی تاسیس شده است. گوچی جزو پرفروش ترین برندهای کشور ایتالیا محسوب میشود. گوچی برندی ایتالیایی در صنعت مد و پوشاک میباشد. عموما با محصولات لاکچری در این صنعت و همچنین محصولات چرمی خاص خود شناخته میشود این برند امروزه به یکی از شناخته شده ترین نام های صنعت مد تبدیل شده است.

برند گوچی

معرفی لوگوی گوچی

برند گوچی سه لوگوی اصلی دارد. ولی لوگویی که به چشم همه ما آشنایی است. به شرح شکل زیر است. سه خط موجود در این لوگو که به رنگ های سبز، قرمز و سبز نمایش داده میشود که یکی از اصلی ترین لوگو های برند گوچی است. آرم گوچی نشان دهنده گوچیو گوچی است. طراح و بنیانگذار افسانه ای مد، که متشکل از دو (G) بهم پیوسته، که آرم گوچی هیچ تردیدی در مورد سهم وی در صنعت مد جهان باقی نمیگذارد. همچنین این آرم حاوی نشان گوچی است.

آرم گوچی متشکل از یک حرف و یک نماد نمادین تشکیل شده است. که هم بصورت جداگانه و هم با هم استفاده میشود. از این آرم در سالهای بعدی با طرح های مختلف در محصولات گوچی استفاده شد.

رنگ های استفاده شده در لوگو یک ترکیب ساده سیاه و سفید است این برند همچنین دارای یک نماد شناخته شده است. دو بخش آنها سبز هستند و وسط آن قرمز میباشد. گوچی در طول تاریخ خود یکی از مورد احترام ترین و تحسین شده ترین برندهای لاکچری در صنعت مد بوده است. این برند از زمان تاسیس در سال 1921 که به عنوان یک فروشگاه محصولات چرمی شروع بکار کرد. تا به امروز مجموعه ای از طراحی ها و محصولات منحصربه فرد را به بازار عرضه کرده که نمادی از مد لاکچری، تولید با کیفیت و طراحی خاص بوده است. از نظر کارشناسان صنعت مد. هنر بی عیب و نقص و طراحی هوشمندانه در تمام اجزا محصولات این برند نمایان است.

 

درباره موسس گوچی بخوانید

گوچیو گوچی پسر بازرگانی ایتالیایی بود. که در سال 1898 ایتالیا را به مقصد لندن و پاریس ترک کرد. او خیلی زود با آن پیچیدگی ها و فرهنگ شهری مردم لندن و پاریس آشنا شد. صاحب برند گوچی، آن روزها به عنوان باربر یک هتل لوکس کار میکرد. گوچیو در ابتدای کار خود شروع به فروش کیسه های چرمی به اسب سواران کرد. و پس از مدتی این کیسه های چرمی را تبدیل به یک محصول لوکس کرد و با قیمت های بسیار بالایی به فروش رساند. در ابتدا هیچ محصولی در این شرکت تولید نمیشد بلکه نام ونشان این برند برروی محصول درج میشد. و با اینکار پس از مدت کوتاهی محبوبیت بسیاری کسب کرد.

گوچیو اولین فروشگاه خود را در سال 1920 در شهر فلورانس تاسیس کرد. و محصولات چرمی را در آن بفروش رسانید. او با حفظ روشهای سنتی طراحی و تولید محصولات پوشاک و اکسسوری روشهای صنعتی تولید انبوه را نیز بکار گرفت. آقای گوچی در سن 72 سالگی در گذشت. توسعه این برند به دست پسران او افتاد.

خرید اینترنتی انواع پوشاک از فروشگاه دنیزیول

نوآوری و گسترش کسب وکار

کمبود مواد اولیه در دوران جنگ جهانی دوم مانعی برای گسترش برند گوچی نبود. گوچی با استفاده از موادی همچون کرباس و چوب بامبو محصولات خاص خود را در این سالها تولید کرد. که بعدها به امضای این برند نیز تبدیل شد. این برند توانسته است تاکنون مخاطبان خاص بسیاری را در این عرصه جذب نماید و تغییرات اعجاز برانگیزی را در ماشین های مجلل و جذاب ایجاد نماید.

در سال 1970 و با عرضه ی محصول جدید در فروشگاه های گوچی شهرت این برند بیش از پیش شد. اولین مجموعه چمدان های رولزرویس بود. و پس از آن ساعت، جواهرات، کراوات و عینک نیز به محصولات این برند اضافه شدند. یکی از مشهورترین افرادی که موجب گسترش شهرت گوچی شد، ژاکلین کِندی همسر رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی جان اِف کِندی بود. او کیف دوشی گوچی را در مراسم مختلف استفاده میکرد و سرانجام نام این کیف در زبان عموم به کیف ژاکلین تغییر یافت.

بحران و بازیابی اعتبار

یکی از بزرگترین بحران های برند گوچی در اوایل دهه 90 میلادی رخ داد. و آنها را تا مرز ورشکستگی پیش برد. یکی از اقدامات موفق گوچی در این دوران استخدام دان ملو در سال 1989 و چند سال بعد از آن تام فورد بود. ملو در سال 1989 به عنوان طراح لباس استخدام شد. ملو که از اعتبار خدشه دار شده ی گوچی اطلاع داشته و تلاش میکرد تا آن را بازیابی کند. اقدام دیگر ملو انتقال مرکز مدیریت گوچی از میلان به محل تولدش یعنی فلورانس بود. ملو در اقدام جسورانه دیگر تام فورد را برای نظارت بر مجموعه لباس های آماده زنان گوچی استخدام کرد. و مسیر لاکچری کردن برند را بیش از پیش هموار کرد. به کمک طراحان جوان بار دیگر گوچی به عرصه ی رقابت برگشت.

سرگذشت تام فورد بعد از گوچی

تام فورد بعد از استعفا در سال 2004 برند تام فورد را در سال 2005 راه اندازی کرد که پوشاک مردان، عینک، عطر و محصولات زیبایی را با بهترین کیفیت به دنیای مد ارائه کرد.

مدیر خلاق گوچی الساندرومیشل

الساندرومیشل در سال 2002 به دفتر طراحی گوچی پیوست وی در سال 2006 به عنوان مدیر طراحی کالاهای چرمی انتخاب شد و در سال 2011 به عنوان دستیار مدیر خلاقیت ارتقا یافت. برند گوچی بدون حضور او واقعا بی معناست.

بازاریابی دیجیتال

این برند در سال های اخیر حضوری جدی در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی داشته و به برندی شناخته شده در این بخش تبدیل شده است. برند گوچی در محتوای دیجیتال خود توجه زیادی به تصاویر و محتوای بصری میکند. علاوه بر وبسایت و کمپین های تبلیغات دیجیتال خود برند. فعالیت اکانت های شبکه های اجتماعی گوچی نیز قابل توجه است. یکی دیگر از بازاریابی های قوی گوچی همکاری با سلبریتی های مشهور هالیوود و اینفلولنسرهای شبکه های اجتماعی است. نکته جالب این که گوچی با سابقه ی طولانی نزدیک به یک قرن خود. در این فعالیتها سعی میکند تا خود را یک برند جوان پسند معرفی کند.

فعالیت برند گوچی در زمینه عطر و ادکلن

گوچی یکی از فعالیتهای اصلی خود را تولید عطر و ادکلن های لوکس میداند. گوچی توانسته است تا به امروز نظر افراد بسیار لوکس و سلطنتی را با رایحه های دل انگیز محصولاتش به خود جلب کند.

برند گوچی معتقد است مشتریان او از قشرهای متفاوت با سنین متفاوت و با ظاهرهای متفاوتی هستند. ممکن است برخی از آنها دارای معلولیت های جسمی و یا ذهنی نیز باشند. بنابراین میتوان از همه این افراد به عنوان مدل نیز استفاده کرد. این برند در واقع با گرد هم آوردن هر نوع چهره نشان میدهد با داشتن هر نوع چهره میتوان زیبا بود.

کلکسیون 2018 برند گوچی

این کلکسیون الهام گرفته از فرهنگ شرق است. این کلکسیون به نام گوچی سایبورگ بدون شک عجیب ترین کلکسیون این برند است. که در آن به جزئیات بسیار توجه شده است این کلکسیون یک دنیای فانتزی است که در آن رویاها با کابوس ها ترکیب میشوند.

تعدادی از محصولات گوچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *