لباس های نخی با این چند ترفندی که میگم عمرش بیشتر میشه!

نگهداری هر لباسی در این فصل از سال که مدام روزها به سمت گرم‌تر شدن میروند کار دشورای است. زیرا هر فرد برای جلوگیری از زیاد عرق کردن یا تعویض و شستشوی زود به زود لباس‌ها سرو کار دارن. ما در این مقاله از آموزش‌های دنیزیول قصد داریم ترفندهایی رو برای نگهداری از لباس‌های  نخی بررسی کنیم پس در ادامه همراه ما باشید…


شستشوی لباس های نخی

شستشوی لباسهای نخی

روش‌های خاصی برای شستن لباسهای نخی وجود داره که در نگهداری و دوام این لباس‌ها تاثیر به سزایی دارن. اول اینکه لباس‌های نخی رو با آب سرد یا نهایتاً ولرم بشورین تا رنگ پس ندن و آسیبی به الیافشون نرسه! لباس‌های نخی رو هم میتونید با دست بشورین و هم با ماشین لباسشویی. اما هواستون باشه اگر از ماشین لباسشویی برای شستشو استفاده میکنین از دور ملایمش استفاده کنین. هر چند لباس‌های نخی به خودی خود بسیار بادوام هستند ولی شما باید در شستشوی اونها دقت کافی رو داشته باشین و میتونین از انواع تمیز کننده‌ها در شستشوتون استفاده کنین.


خشک کردن

آب رفتن پارچه‌های نخی در مرحله خشک شدن اتفاق میوفته برا جلوگیری از آب رفتن لباستون بذارین در هوای آزاد خشک بشن و یا از برنامه Premanent press ماشین لباسشویی با حرارت کم استفاده کنین.

نکته:

یه نکته کلی تو شستشوی لباس‌ها وجود داره که سعی کنید لباس‌های غیر همرنگ رو از هم جدا کنین که اگر احیاناً لباسی رنگش دراومد، تا تو شستشوی لباسا رنگاشون به همدیگه آسیب نزنه.

اتو کردن لباس های نخی

اتو کردن لباسهای نخی

لباس‌های نخی رو با درجه حرارات کم اتو کنین تا لطافت پارچه از بین نره و قبل از اتو کردن کمی نم دارش کنین. از اونجایی که لباس‌های نخی ضخامت نخشون زیاده باید یکم حوصله بخرج بدین و برای اینکار زمان بذارین. هنگام اتو زدن سعی کنین از قسمت داخلی پارچه شروع به اتو زدن کنین تا اگر احیاناً لکه‌ای روی قسمت بیرونی لباس باشه، با اینکار تثبیت نشه.

آویزان کردن در حمام 

لباس‌های نخی خیلی چروک میشن. یک راه‌حل برای این مشکل اینه که لباس رو در یک حموم مرطوب آویزون کنین تا چروک‌های بزرگ اون باز شن و بعد اتو کنید.

از بین بردن لکه‌های لباس های نخی

اگر لباستون لک شده قبل از انداختنش داخل ماشین لباس شویی با استفاده از لکه‌بر مناسب لکه رو از بین ببرید. در غیر اینصورت احتمال داره به رنگ لباس آسیب بزنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *