رنگ لباس افراد گویای چیست؟ تاثیرگذاری لباس بر تعامل

رنگ لباس افراد گویای پیام‌هایی برای تاثیرگذاری بر محیط است. روانشناسی رنگ لباس موضوع بسیار جالبی است و انتخاب رنگی که در محیط های کاری و غیره استفاده می‌کنید می‌تواند بر تعامل شما با افراد تأثیر بگذارد.

رنگ لباس افراد گویای پیام هایی برای تاثیرگذاری بر محیط است

امروز طیف وسیعی از رنگ‌هایی را که روی لباس‌ها مشاهده می‌کنید را تجزیه می‌کنیم و در مورد پیام‌های ناخودآگاهی که این رنگ‌ها به اطراف خود بازتاب می‌دهند، بحث خواهیم کرد. و هنگامی که در مورد پیام‌هایی که قصد ایجاد و ارسال در محل کار را دارید تصمیم گرفتید، می‌توانید رنگ لباس را انتخاب کنید تا این اهداف را منعکس کند.

در این مقاله، دانش قابل توجهی در مورد نحوه انتخاب ترکیب رنگی که با پیام‌هایی که می‌خواهید ارسال کنید و اهدافی که در محل کار می‌خواهید به آنها برسید همسو باشد، خواهید داشت. یک مرور کلی از روانشناسی رنگ‌ها به شرح زیر است.

  • رنگ‌های تیره به عنوان رسمی‌تر، غالب و معتبر تلقی می‌شوند
  • رنگ‌های روشن حس صمیمانه بین افراد ایجاد می‌کند
  • برخی از رنگ‌های روشن اعتماد به نفس و انرژی را منتقل می‌کنند
  • رنگ‌های خاموش محافظه کار هستند و کمتر تهدید کننده هستند
  • و رنگ‌های متضاد نیز می‌توانند پیام خاصی را ارسال کنند

درجه کنتراست بالاتر مانند پوشیدن کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید یا کت و شلوار سرمه‌ای و پیراهن سفید می‌تواند تصویر بسیار قدرتمندی ایجاد کند. در حالی که هر چه میزان کنتراست کمتر باشد، مانند کت و شلوار خاکستری روشن و پیراهن آبی روشن، می‌تواند شما را راحت‌تر و دوستانه‌تر نشان دهد.

این فقط برخی از دستورالعمل‌های بسیار گسترده و کلی است و ما اکنون به جزئیات بیشتری با رنگ‌های خاص و پیام‌های آگاهانه و ناخودآگاهی که هر یک از رنگ‌ها می‌توانند ارسال کنند و توصیه‌های من برای بهترین زمان‌ها برای پوشیدن هر کدام می‌پردازیم.

رنگ آبی

رنگ آبی

آبی اولین رنگی است که در مورد آن صحبت خواهیم کرد و این شامل تمام تم رنگ‌های آ‌بی می‌شود. آبی هنگام تلاش برای ایجاد اعتماد و حرفه‌ای و معتبر جلوه دادن موثر است.  لباس‌هایی با طیف آبی رنگ، اغلب توسط افراد مهربان، دلسوز، مودب انتخاب می‌شوند.

قرمز

رنگ قرمز

قرمز می‌تواند تا حدودی رنگ پرخطری برای ترکیب با لباس‌های محیط کار باشد، زیرا پیام آن و احساساتی که برمی‌انگیزد بسته به گیرنده می‌تواند بسیار متفاوت باشد. رنگ قرمز رنگ شهرت و قدرت محسوب می‌شود. قرمز می‌تواند در جلب توجه و ایجاد هیجان برای حفظ تمرکز موثر باشد. از سوی دیگر، قرمز می‌تواند پیام‌های تهدید، پرخاشگری، استرس و خطر را نیز ارسال کند. قرمز می‌تواند جسور، تهاجمی و حتی سرکش باشد.

صورتی روشن

صورتی روشن

صورتی روشن یک رنگ فوق‌العاده موثر و قدرتمند برای پوشیدن در محیط‌های کاری است. مردی که صورتی روشن می‌پوشد، فردی با اعتماد به نفس است. از آنجایی که این رنگ در ابتدا زنانه‌تر بود، مردی که برای پوشیدن صورتی روشن راحت است، در درون خود جسور، قاطع و با اعتماد به نفس دیده می‌شود.

رنگ بنفش

رنگ بنفش

بنفش ترکیبی از دو رنگ قدرتمند قرمز و آبی است. به روشی مشابه قرمز و صورتی، مردی که بنفش پوشیده است بیانیه‌ای قوی می‌دهد و پیام‌های قدرت، اعتماد به نفس و کنترل را ارسال می‌کند.

سبز تیره

سبز تیره نشان دهنده ثروت و رشد است، تمام کسانی که به رنگ سبز تمایل دارند، همیشه از نظر مالی و اقتصادی ثبات دارند. این افراد آدم‌های محتاط و مهربانی هستند.

سبز روشن

سبز روشن دارای مفاهیمی است که خلاقانه‌تر و با طراوت‌تر هستند. پیشنهاد می‌شود از لباس سبز روشن در اجتماعی در داخل و خارج از محل کار استفاده شود. سبزهای ملایم‌تر و روشن‌تر سیگنال‌های آرامش بخش‌تری ارسال می‌کنند.

رنگ زرد

 زرد

در حالی که رنگ زرد سیگنال‌های شادابی، خوش‌بینی و انرژی خوب را به معنای کلی ارسال می‌کند، زرد، نشاط خورشید و لبخند است. زرد تولید سروتونین در مغز را افزایش میدهد، متابولیسم را تسریع می‌بخشد و سبب تقویت روح و روان می‌شود.

رنگ نارنجی

مطالعات متعدد نشان داده‌اند، رنگ نارنجی علاوه بر اینکه یک رنگ گرم و تند هست، یک رنگ جذاب و پرانرژی نیز هست.

سیاه

لباس‌هایی که عمدتاً مشکی هستند می‌توانند تهاجمی، غالب و حتی ترسناک به نظر برسند. من معتقدم که مشکی انتخاب رنگ هوشمندانه‌ای نیست زیرا قصد شما باید این باشد که رنگ‌های گرم‌تری را انتخاب کنید که به شما در ایجاد اعتماد و رابطه کمک می‌کند. اما در مقابل، مشکی نماد جدییت و رسمی بودن را توصیف می‌کند، رنگ سیاه رنگی است که نماد اعتبار، قدرت، جدیت، هوش و فراست است.

بنفش

این رنگ نماد اغواگری و دلفریبی، ثروت و تجمل است، در زمان گذشته فقط ثروتمندان اجازه داشتند بنفش بپوشند.

قهوه‌ای

قهوه‌ای، رنگی که معرف اعتبار، حقیقت، قوت، پایداری و ثبات است. افرادی که اغلب قهوه‌ای می‌پوشند در نظر دیگران با این خصوصیات جلوه‌گر می‌شوند.

سفید

سفید سمبل آزادی، پاکی و خلوص، بی‌گناهی و سادگی ست.

 


منبع:

psychology

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *