خرده فروشی در مقایسه با عمده فروشی؛ تفاوت خرده فروشی و عمده فروشی؛ دنیزیول

افراد و مشاغل، فروش آنلاین یا آفلاین عناصر خرده فروشی و عمده فروشی را درک می کنند. با این حال، مخاطبان بیشتری هستند که به دنبال اطلاعات با ارزش هستند. اگر می خواهید تفاوت بین این دو را بدانید، پیشنهاد میکنم در این مقاله از دنیزیول همراه ما باشید.
خرده فروشی و عمده فروشی هرکدام مزایای شگفت انگیزی دارند. در مقابل هرکدام چالش های خود را هم دارند. هر دو شبیه هم هستند زیرا در صف فروش قرار می گیرند. درک تفاوت بین این دو موضوع به شما کمک می کند تصمیمات طولانی مدت و کوتاه مدت در تجارت خود را بگیرید.

 


خرده فروشی و عمده فروشی
تفاوت خرده فروشی و عمده فروشی

تفاوت نهایی فروش

اگر می خواهید کسب و کار جدیدی را گسترش داده یا شروع کنید، خرده فروشی و عمده فروشی هر دو گزینه سودآوری هستند. آنها هسته اصلی فروش نهایی بسیاری از مشاغل هستند. خرده فروشی گزینه ای است که فروش معمولاً برای عموم انجام می شود. در حالی که عمده فروشی را به مشاغل خرده فروشی می رسانند. آنها در عمده فروشی کالا را به صورت عمده می فروشند. در حالی که خرده فروشی مقادیر کمی دارد.
به عنوان مثال، اگر به یک فروشگاه عمومی می روید که لباس می فروشد. شما اقلام خود را به صورت جداگانه و حتی تکی انتخاب کرده و خریداری می کنید. شما فقط یک کالای خرده خریداری کرده اید. اکنون، فروشگاهی که از آن خریداری کرده اید باید موجودی آنها را دوباره ذخیره کند. بنابراین آنها یک عمده فروش پیدا می کنند که پوشاک و لباس را به صورت عمده می فروشد. تا بتوانند آنها را بصورت عمده بخرند و به مردم بصورت تکی بفروشند و اطمینان حاصل کنند که قفسه های آنها پر است.
یک عمده فروش معمولاً کالاهای عمده را به فروشگاههای محلی نمی فروشد. با این حال، برخی از شرکت ها ترجیح می دهند موجودی انبوه خود را به مردم بفروشند. اما این مسئله مربوط به ساختار اصلی آنهاست. با فروش عمده به عنوان عمده فروشی، مقدار منفرد اقلام بیشتر است. اما قیمت های هر کالا پایین تر محاسبه میشود. در خرده فروشی، آنها می توانند اقلام جداگانه را با مبلغ بالاتری بفروشند و بر اساس تقاضای هر محصول، اقلام را به مردم بدهند.
آنها تفاوت فروش بین این دو را بر اساس نیاز و تقاضا قرار می دهند. یک عمده فروش نسبت به خرده فروش به مشتری متفاوتی دست پیدا می کند. عمده فروش به مشتریان فروشگاهی که برای فروش اقلام بازار دارند، می رسد. در حالی که خرده فروش به مشتریانی می رسد که به طور خاص برای محصولات جداگانه به بازار عرضه می شوند.
یک خرده فروش می تواند در قفسه های خود چندین کالای منحصر به فرد برای فروش داشته باشد. در حالی که عمده فروش، مقدار عمده یک نوع محصول را در اختیار شما قرار می دهد. عمده فروشان اقلام متنوعی در دسترس خواهند داشت. اما برای فروش مناسب آنها باید به صورت عمده به فروش برسد.

تفاوت قیمت گذاری چیست؟

قیمت ها بین خرده فروشی و عمده فروشی تغییر می کند. فروشندگان عمده می توانند اقلام را به صورت عمده بفروشند و آنها را در بسته بندی های بزرگتر و مواد حمل و نقل کمتری ارسال کنند. خرده فروشی اقلام را به صورت جداگانه می فروشد و به مواد حمل و نقل بیشتری احتیاج دارد که می تواند قیمت حمل و نقل را افزایش دهد. اقلام عمده ای که از عمده فروش خریداری می شود معمولاً کمتر است و می تواند با هزینه بیشتر به عنوان اقلام جداگانه فروخته شود.
خرده فروشی یک گزینه قیمت رقابتی دارد اما نیازی به آن نیست. در حالی که عمده فروشان برای اطمینان از دریافت اقلام فروخته شده باید در بازار رقابت بمانند زیرا مقدار بیشتری را ارائه می دهند. خرده فروشی می تواند به فروش اقلام فردی نیاز داشته باشد. بنابراین قیمت ها به اندازه رقابتی نیستند. در اینجا به دنبال مثالی از اشتباهات بگردید که یک فروشگاه کوچکتر باید از آنها اجتناب کند تا ایده بهتری از یک برنامه عملی داشته باشد.

خرده فروشی و عمده فروشی

تفاوت موجودی خرده فروشی و عمده فروشی

خرده فروشی و عمده فروشی ترجیحات موجودی مختلفی دارند. یک عمده فروش یک انبار پر از اقلام برای فروش خواهد داشت. در حالی که یک فروشگاه خرده فروشی، فروشگاه و چند مورد را در انبار موجود دارد. اگر می خواهید عمده فروش باشید. داشتن یک فضای ذخیره سازی عالی ضروری است.
به عنوان یک خرده فروش، شما خواهید فهمید که تقاضای مشتری شما چیست و فقط مقدار مشخصی را برای به دست آوردن اقلام سفارش می دهید. به عنوان یک عمده فروش، ممکن است لازم باشد بسته به تقاضا، یک قانون متعادل سازی با موجودی کالا را اجرا کنید. شما نمی خواهید عمده فروش باشید و همه کالاهای خود را با یک سفارش بفروشید و کافی نیست که به فروشگاه های خرده فروشی بفروشید.

تفاوت های کلیدی بین عمده فروشی و خرده فروشی

به طور کلی، خرده فروشی و عمده فروشی فرصت های مناسبی برای کسب درآمد هستند. با این حال، تصمیم گیری بین این دو به بازار شما بستگی دارد. آیا به دنبال فروش به مردم هستید یا می خواهید با موجودی بزرگتر در سطح جهانی فروش بیشتری داشته باشید؟ آنها همچنین تفاوت های این دو را با نقاط قوت و ضعف شما در نظر می گیرند. آیا برنامه ای برای کنترل میزان کالایی که می خواهید بفروشید ارائه شده است یا اینکه در فروش مقادیر کمتری بر اساس تقاضای عمومی سستی بیشتری دارید؟

سخن پایانی

تماس خرده فروشان از نظر فیزیکی بیشتر از عمده فروشان است. بنابراین اگر از فروش عمومی خود راحت هستید، خرده فروشی راهی است که باید دنبال آن باشید. با این حال، اگر اصطلاحاً در فروش پشت صحنه راحت باشید، فروش عمده ممکن است انتخاب صحیحی باشد. با این حال، شما همچنین می توانید تصمیم بگیرید که هر دو را انجام دهید و برنامه نهایی را برای رشد تجارت خود با عمده فروشی و خرده فروشی پیدا کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید چه برنامه ای را انتخاب کنید و ادامه دهید با آن کار کنید، تجارت شما شکوفا خواهد شد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *