جمعه سیاه یا روز تخفیفات در ترکیه به چه صورت برگزار میشود؟

جمعه سیاه یا Black Friday

روز جمعه سیاه به آخرین جمعه ماه نوامبر و معروف به خرید کریسمس در آمریکا و شروع خرید سال نو میباشد. این روز برخلاف اسمش روزی است که باعث خوشحالی عموم مردم از جهت خرید عید و تخفیفات ویژه ای که در این روزها صورت میگیرد لذت میبرند.

جمعه سیاه

تمام خریداران در این روز، تمام اجناسی که برای عید نیاز دارند را بصورت ویژه ای با تخفیف های باور نکردنی دریافت میکنند.

تاریخچه جمعه سیاه؟

ما در اینجا به توضیح مختصری درباره تاریخ جمعه سیاه میپردازیم. تا بدانید کلمه جمعه سیاه مربوط به چه موضوعی است. صف سیاه در تاریخ و در فرهنگهای مختلف به عنوان روز بدشانسی میباشد . این عبارت در آمریکا به عنوان رسوائی بازار طلا در سال 1869 اشاره دارد . 

اتفاقات در آمریکا: 

پس از پایان جنگ داخلی در آمریکا نوبت به دوران دوازده ساله بازسازی آمریکا رسید. در این میان دو تن از زمین خواران آن زمان با خرید عمده طلا انحصار بازار طلا را برای مدت کوتاهی در دست گرفتند . با اینکار زندگی عده ای از مردم ویران شد .

دلیل نامگذاری:

دلیل نامگذاری این اسم این مسئله بوده و غیر از این اتفاقات دیگری در این روزها رخ داده که باعث تثبیت شدن این موضوع گردیده  ، و کشور آغازگر آن آمریکا بوده است .

جمعه سیاه در ترکیه:

در ترکیه نیز همانند دیگر کشورهای جهان جمعه سیاه برگزار میشود. با این تفاوت که این مراسم به طول یک هفته در آخرین هفته ماه نوامبر و حراج زمستانه خود را با این عنوان آغاز میکند.

در این کشور علاوه بر برندهای ترکیه برندهای معروف کشورهای دیگر نیز با بیشترین تخفیف ها به فروش میرسد .

زمان شروع: 

اینکار از روز 23 نوامبر تا 30 نوامبر شروع میشود و مشتریان در برخی جاها از شب قبل در جلوی فروشگاه ها درصف قرار میگیرند. تا به محض باز شدن مغازه لوازمی را که میخواهند خریداری کنند .

تخفیف های موجود:

در شهر استانبول این کار تا یک هفته با تخفیف های 50 تا 70 درصدی صورت میپذیرد. در برخی مواقع حتی با تمام شدن یک هفته نیز تخفیف ها تا 30 درصد ادامه دارد . 

برای خرید اینترنتی کلیک کنید

با شنیدن صدای جمعه سیاه در ترکیه اولین برندی که به ذهن میرسد ترندیول میباشد. این برند تخفیف های ویژه ای را در خرید اینترنتی به مشتریان اعطا میکند .

کدام برند در این هفته در ترکیه مورد تخفیف قرار میگیرد:

Hepsiburada, gittigidiyor, idefix, IKEA, vivens, Watson’s,ayakkabı dünyası, boyner, Zara, HM, Nike stem, gratis, teknosa

چه اجناسی در این روزها میتوان خرید:

در این هفته تخفیفی در ترکیه میتوان تمام لوازم خانگی ، لوازم آشپزخانه ، لوازم ورزشی ، لوازم برقی ، لباس ، کفش ، اشیاء خانه ، و… را با بیشترین تخفیف خریداری نمود.

نکته:

سعی کنید سفرتان را به ترکیه در زمان جمعه سیاه یا بلک فرایدی انجام دهید. تا درنهایت بتوانید از تمام محصولات و تخفیفات استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *