اصول رنگ بندی لباس در ست کردن لباسهای مختلف

اصول رنگ بندی لباس ها

در این مقاله سعی شده تا به اصول رنگ بندی لباس و ترکیب لباس‌ها با رنگ‌های مختلف پرداخته شود. سایت دنیزیول با داشتن انواع لباس و اکسسوری‌های مختلف برای خدمات‌دهی به شما عزیزان آمادگی دارد تا تمام سفارشات خرید اینترنتی پوشاک از ترکیه را در اسرع وقت خدمت شما عزیزان ارسال نماید.

هماهنگ کردن رنگ لباس‌ها با یکدیگر

امروزه با گسترش علوم روانشناسی و زیبایی‌شناسی، سِت کردن لباس‌ها بیشتر از اینکه یک هنر باشد، تبدیل به یک علم شده است‌. اگر کمد شما پر از لباس‌های مختلف و زیبا باشد ولی اصول هماهنگی بین رنگ لباسها را ندانید باز هم ظاهر شما ناقص و نازیبا بنظر میرسد‌.

رنگ‌ها یکی از جنبه‌های هیجان انگیز دنیای مد و فشن هستند بطوری که اکثر طراحان مد و برند‌های مطرح دنیا مدل خاص رنگبندی مخصوص به خود را دارند.

رنگ‌های اصلی کدامند؟ رنگ های ثانویه کدامند؟

رنگ‌های اصلی، رنگ‌هایی هستند که از ترکیب شدن آنها بقیه رنگ‌ها ایجاد می‌شود ولی هیچ ترکیبی از بقیه رنگ‌ها نمی‌تواند آنها را تولید کند.

رنگ‌های اصلی شامل قرمز، آبی و زرد می‌شوند‌.

رنگ لباس

رنگ‌های ثانویه

از ترکیب رنگ‌های اصلی تولید می‌شود. و شامل رنگ‌های نارنجی، بنفش و سبز می‌شود.

رنگ لباس

رنگ‌های ترکیبی

از ترکیب رنگ‌های دسته‌ی اصلی و دسته‌ی ثانویه به وجود می‌آید، مثل رنگ نعنایی و یا مرجانی.

رنگ لباس

رنگ‌های مشابه

رنگ‌‌های مشابه در چرخه‌ی رنگ دقیقا در کنار یکدیگر قرار دارند (مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی.) چون این رنگ‌‌ها به هم نزدیکند، چشم‌ نوازترند. یک مثال خوب از سِت کردن رنگ‌های مشابه، پیراهن زنانه‌‌ی قرمز مایل به نارنجی با گردنبند طلایی و کفش صورتی است.

رنگ‌های گرم و سرد

رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی، زرد، قهوه‌ای رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند. رنگ‌های آبی، بنفش، سبز جزو دسته رنگ‌های سرد می‌باشند.

این رنگ‌ها باعث می‌شوند اندازه‌ی اجسام کوچکتر به نظر برسد، از این رو افراد برای لاغر‌تر دیده‌شدن از رنگ‌های گرم استفاده می‌کنند.

رنگ‌های خنثی

رنگ‌های خنثی به رنگ‌هایی گفته می‌شوند، که هیچ کدام از رنگ‌های اصلی در آنها نیست. رنگ سفید، سیاه و خاکستری در این دسته هستند.

رنگ های مکمل

به دو رنگی مکمل گفته می‌شود که از ترکیب آن دو، رنگی خنثی پدید بیاید. (جهت یادآوری، رنگ‌های خنثی: سیاه، سفید، خاکستری)

در چرخه رنگ‌ها، هر دو رنگی که رو به روی هم قرار می‌گیرند، نسبت به هم مکمل‌اند. مهم‌ترین جفت رنگ‌های مکمل نسبت به هم بدین شرح اند: قرمز و سبز، زرد و بنفش، آبی و نارنجی

خب حالا می‌رسیم به قسمت جذاب داستان‌،  نحوه انتخاب رنگ‌ها در سِت لباس یا رنگ لباسها.

روش‌های مختلف انتخاب رنگ برای ست لباس

سیاه و سفید محبوب مینیمالیست‌ها

ترکیب رنگ سیاه و سفید، بهترین میکس برای مینیمالیست هاست. هرگاه بخواهید استایل خود را در سبک ساده گرایی پیش بیرید، بهترین و پرکاربرد ترین ترکیب رنگ، سیاه و سفید است.

ترکیب رنگ

معجزه رنگ‌های خنثی در ست لباس

اهمیت رنگ خنثی و به خصوص خاکستری به این دلیل است با هر رنگی ست می‌شوند. غیر از بحث در مورد رنگ‌های خنثی در مورد دیگر رنگ‌ها هم در سِت لباس استفاده کنیم.

ست لباس با رنگ‌های مکمل

رنگ‌های مکمل را تا جایی که امکان دارد در سِت کردن لباس استفاده نکنید. نگذارید نام مکمل این رنگ‌‌ها شما را فریب بدهد. در اصل نام متضاد برای این رنگ ها مناسب‌تر است.

رنگ‌‌های مکمل در چرخه‌ی رنگ در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. (مثلا بنفش و زرد) سعی کنید رنگ‌های مکمل را بشناسید. این رنگ‌‌ها مکمل یکدیگرند، ولی این رنگ‌ها برای لباس شما مناسب نیستند.

رنگ‌های اصلی برای ست لباس شما مناسب هستند

برای ست کردن مناسب رنگ‌‌های اصلی با یکدیگر، می‌توانید از رنگ ‌های خنثی برای ایجاد ارتباط بین آنها استفاده کنید. مثلا کفش‌‌های پاشنه ‌بلند قرمز با شلوار جین آبی و جواهرات طلایی را می‌توان با تاپ خاکستری و ژاکت مشکی ترکیب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *