بررسی  عوامل و نتایج ورود سایت آمازون به کشور ترکیه

فعالیت آمازون در ترکیه

سایت آمازون(Amazon) جزو بزرگترین سایت‌های تجارت الکترونیک در جهان است. و وارد شدن این شرکت بزرگ به ترکیه یکی از بهترین رویدادها است که می‌تواند به نفع هر دو طرف تمام شود.

 

از یک سو کشور ترکیه دارای بازار بسیار مناسبی برای این شرکت خواهد بود. و آمازون(Amazon) می‌تواند با ورود به ترکیه، به خاورمیانه و آسیا ورود کند. و بعلاوه سود بسیار زیاد را از این کشور کسب کند. و از طرف دیگر کسب‌وکارهای کوچک در ترکیه رشد زیادی خواهند داشت. و عده زیادی از مردم می‌توانند اجناس موردنیاز خود را با کمترین قیمت در کمترین زمان تهیه کنند.

این مقاله‌ی سایت دنیزیول سعی دارد ورود آمازون(Amazon) به کشور ترکیه را بررسی کند. و در مورد خدمات‌دهی این سایت در کشور ترکیه اطلاعاتی را برای شما عزیزان بیان کند.

خرید اینترنتی پوشاک از ترکیه

درباره آمازون(Amazon)

جف بیزوس در سال 1994, آمازون(Amazon) را به عنوان یک کتاب‌فروشی آنلاین تأسیس کرد.  این کتاب‌فروشی آنلاین توانست تا در طول 20 سال خود را به بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین در تمام دنیا تبدیل کند.

 

آمازون پس از مدتی پا را از کتاب فراتر گذاشت و شروع به فروش محصولات نو و دست‌دوم در سطح اینترنت کرد. وبگاه‌های الکسا, گودریدز, آی‌ام‌دی‌بی, دیجیتال فوتوگرافی رویو از جمله وبگاه‌های وابسته به آمازون هستند.

به گفته سایت استاتیستا در دسامبر 2018 این سایت ماهانه 20.6 میلیون بازدید داشته است.

این شرکت در حال حاضر دومین شرکت بزرگ آمریکاست. و چیزی نزدیک به هشتصد و چهل هزار نفر کارمند دارد. و جف بیزوس مؤسس این شرکت و مالک 17 درصد از سهام و بزرگ‌ترین سهامدار آن. در حال حاضر یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.

از آنجایی‌که آمازون(Amazon) به دنبال گسترش فعالیت‌ها و کسب‌وکار خود می‌باشد. چندی پیش موفق شد تا راه خود را به ترکیه نیز باز کند.

 

مزایای تجارت الکترونیک سایت آمازون(Amazon)

بد نیست بدانید تجارت الکترونیک برخلاف تفکرات مردم, باعث کساد شدن کسب‌و‌کارهای کوچک نخواهد شد. بلکه در جهت رشد آن‌ها سعی می‌کند. در حقیقت برقراری تعادل در بازار بین کسب‌وکارهای کوچک یکی از فواید تجارت الکترونیک است. و در این بازی همه اتفاقات به نفع مشتری تمام می‌شود. و او می‌تواند جنس موردنظر را با قیمتی مناسب‌تر از توزیع‌کننده مناسب تهیه کند.

ورود آمازون(Amazon) به ترکیه

آمازون(Amazon) با بررسی بازار و خریدها متوجه شد که بخش زیادی از کاربران این سایت خریدهای خود را از ترکیه انجام می‌دهند. تحلیل‌کنندگان بازار بر اساس این نتیجه و دیگر بررسی‌ها تخمین زده‌اند که می‌توان از طریق ورود به بازار ترکیه پل ارتباطی بین آسیا و اروپا باز کرد.

سال ورود

در شهریورماه سال 1397 آمازون با ورود به بازار ترکیه، و عرضه 15 گروه کالایی مخصوص کاربران این کشور این پروژه را کلید زد. سم نیکولز یکی از مدیران وب‌سایت آمازون(Amazon) در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که ((ما قصد داریم تا کسب‌وکار خود را در ترکیه توسعه دهیم و امید داریم که طی سال‌های آینده بتوانیم اجناس مورد درخواست کاربران را انتخاب و ارسال کنیم.))

ما در نظر داریم که طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات برند ترک و سایر برندهای بین‌المللی را برای افراد مقیم ترکیه با قیمت پایین و کیفیت مطمئن عرضه کنیم.15 گروه کالای مخصوص ترکیه عبارت‌اند از کتاب, محصولات الکترونیکی, لوازم‌خانگی, لوازم‌ورزشی, کوهنوردی, ابزارآلات و اسباب‌بازی کودکان.

Amazon در ترکیه به چیزی نزدیک به 80 میلیون نفر سرویس ارائه می‌کند و این امر با توجه به رشد اقتصاد ترکیه, سود بسیار خوبی را متوجه آمازون(Amazon) خواهد کرد. به گفته تحلیل گران بازار ترکیه یکی از بهترین بازارهایی بود که آمازون(Amazon) می‌توانست برای گسترش فعالیت‌های خود به آن ورود کند.

لازم به ذکر است که Amazon در ترکیه بی‌رقیب نخواهد بود. بلکه رقبای محلی زیادی در ترکیه مشغول به فعالیت می‌باشند. از میان آن‌ها می‌توان  Hepsiburada و GittiGidiyor را نام برد. GittiGidiyor یکی از سایت‌های وابسته به  eBay است و می‌تواند برای آمازون(Amazon) رقیب قدرتمندی باشد.

دفتر آمازون(Amazon) در سال 2016 در استانبول تأسیس شد و سهامدار عمده این فروشگاه وابسته به آمازون لوکزامبورگ است نتیجتاً این دفتر در ترکیه به شعبه اروپایی این شرکت وابسته خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *