رنگ مناسب لباس و زمان پوشیدن لباسهای مردانه

روانشناسی رنگهای لباس

سلام بچه ها، دن توماس از Image Doctor و Improvemant.com و برای یادگیری روانشناسی رنگ های لباس در دنیای شرکت ها، ویدیوی بالا را تماشا کنید یا مقاله زیر را بخوانید.

روانشناسی رنگ لباس موضوع بسیار جالبی است و انتخاب رنگی که در محیط های شرکتی انجام می دهید می تواند بر تعامل شما با مشتریان، همکاران و تأثیری که در محل کار دارید تأثیر بگذارد.

امروز طیف وسیعی از رنگ‌هایی را که روی پیراهن‌های لباس، کراوات‌ها و مربع‌های جیب شما ظاهر می‌شوند را تجزیه می‌کنیم و در مورد پیام‌های ناخودآگاهی که این رنگ‌ها به کارفرمایان، مشتریان و شرکای تجاری احتمالی می‌فرستند، بحث خواهیم کرد.

بین این دو مقاله و ویدئو، دانش قابل توجهی در مورد نحوه انتخاب ترکیب رنگی که با پیام هایی که می خواهید ارسال کنید و اهدافی که در محل کار می خواهید به آنها برسید همسو باشد، خواهید داشت.

بنابراین بیایید با یک نمای کلی بسیار ابتدایی شروع کنیم و سپس تمرکز خود را محدود خواهیم کرد. یک مرور کلی از روانشناسی رنگ ها به شرح زیر است>

رنگ های تیره به عنوان رسمی تر، غالب و معتبر تلقی می شوند
رنگ های روشن باعث می شود که پوشنده دوستانه تر و نزدیک تر به نظر برسد
برخی از رنگ های روشن اعتماد به نفس و انرژی را منتقل می کنند
رنگ های خاموش محافظه کار هستند و کمتر تهدید کننده هستند
و رنگ های متضاد نیز می توانند پیام خاصی را ارسال کنند. درجه کنتراست بالاتر مانند پوشیدن کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید یا کت و شلوار سرمه ای و پیراهن سفید می تواند تصویر بسیار قدرتمندی ایجاد کند.

در حالی که هر چه میزان کنتراست کمتر باشد، مانند کت و شلوار خاکستری روشن و پیراهن آبی روشن، می تواند شما را راحت تر و دوستانه تر نشان دهد.

این فقط برخی از دستورالعمل‌های بسیار گسترده و کلی است و ما اکنون به جزئیات بیشتری با رنگ‌های خاص و پیام‌های آگاهانه و ناخودآگاهی که هر یک از رنگ‌ها می‌توانند ارسال کنند و توصیه‌های من برای بهترین زمان‌ها برای پوشیدن هر کدام می‌پردازیم.

آبی

آبی اولین رنگی است که در مورد آن صحبت خواهیم کرد و این شامل تمام سایه های آبی می شود. آبی هنگام تلاش برای ایجاد اعتماد و حرفه ای و معتبر جلوه دادن موثر است. بهترین زمان برای پوشیدن آبی می تواند در این باشد.

محیط های فروش نرم تر
جلسات فروش اولیه و پیشنهادات تجاری به مشتریان بالقوه
ملاقات با مشتریان برای بحث در مورد مسائل مربوط به یک محصول، خدمات یا تجربه منفی که آنها با شرکت، خدمات یا محصول شما دارند.
هنگام برخورد با ماده ها، آنها به سیگنال های قابل اعتماد و قابل اعتمادی که رنگ آبی ارسال می کند، واکنش خوبی نشان می دهند.

قرمز

قرمز می‌تواند تا حدودی رنگ پرخطری برای ترکیب با لباس‌های شرکتی باشد، زیرا پیام آن و احساساتی که برمی‌انگیزد بسته به گیرنده می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

از یک طرف، رنگ قرمز می تواند نشان دهنده اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اقتدار، تعهد، تمرکز، اشتیاق و موفقیت باشد. قرمز می تواند در جلب توجه و ایجاد هیجان برای حفظ تمرکز و توجه افراد موثر باشد.

از سوی دیگر، رنگ قرمز می تواند پیام های تهدید، پرخاشگری، استرس و خطر را نیز ارسال کند. قرمز می تواند جسور، تهاجمی و حتی سرکش باشد.

همچنین می تواند به احساسات، خاطرات و تجربیات منفی مانند خون، آمبولانس ها، بیمارستان ها و علائم توقف متصل شود.

بهترین زمان برای پوشیدن قرمز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مواقعی که می خواهید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و برجسته شوید
تمایل به انتقال اشتیاق و قدرت
هنگام تلاش برای متقاعد کردن یا تحت تاثیر قرار دادن دیگران که ممکن است در برخورد با مردان باشد، به ویژه مردانی که حضوری قوی و تاثیرگذار دارند.
هنگام بستن معامله در یک محیط فروش قوی تر و سخت تر
هنگام مذاکره برای معاملات
هنگام صحبت در جمع یا از روی صحنه
در طول رویدادهای شبکه های تجاری

به دلیل قدرت و پتانسیل غلبه بر محیط های شرکتی، پوشیدن پیراهن قرمز رنگ را پیشنهاد نمی کنم، بلکه کراواتی متشکل از قرمز یا حتی یک مربع جیبی که مقداری قرمز در آن وجود دارد را پیشنهاد می کنم.

اگر مجرد هستید و می خواهید توجه خود را به خود جلب کنید، رنگ قرمز می تواند در محیط های اجتماعی نیز بسیار موثر باشد. رنگ قرمز می تواند بر دامنه توجه ما تأثیر بگذارد و دیگران را جذاب تر نشان دهد.

همچنین ثابت شده است که رنگ قرمز معانی جنسی و جذابیت دارد و ممکن است نمونه ای از آن را در صحنه لباس قرمز در اولین فیلم ماتریکس به یاد بیاورید.

مواردی که من پیشنهاد می کنم پوشیدن قرمز نامناسب است شامل موارد زیر است:

مصاحبه های شغلی می تواند سیگنال هایی از تکبر، عصیان و این پیام را ارسال کند که شما یک بازیکن تیم نیستید.
در محیط‌های آرام‌تر، زمانی که می‌خواهید مردم را راحت کنید یا خیلی مسلط به نظر نرسید.
برای جلساتی که شامل حل تعارض یا کنترل آسیب است.

صورتی روشن (و نه صورتی روشن)

صورتی روشن یک رنگ فوق العاده موثر و قدرتمند برای پوشیدن در محیط های تجاری و شرکتی است. مردی که صورتی روشن می پوشد، فردی با اعتماد به نفس و کنترل است.

از آنجایی که این رنگ در ابتدا زنانه‌تر بود، مردی که برای پوشیدن صورتی روشن راحت است، در درون خود جسور، قاطع و با اعتماد به نفس دیده می‌شود.

اگر کمی در گوگل جستجوی تصویری از افراد در صفحه انجام دهید

با وجود قدرت و نفوذ، افرادی مانند دونالد ترامپ، وارن بافت و بیل کلینتون را خواهید دید که به طور منظم کراوات صورتی می پوشند.

مطالعات همچنین نشان می دهد که رنگ صورتی پیام های غیرت و اشتیاق را برای موضوع یا اطلاعاتی که ارائه می دهید یا تبلیغ می کنید ارسال می کند.

چند زمان مناسب برای پوشیدن صورتی به شرح زیر است:

تمام مطالعات معتبر مربوط به روانشناسی فروش و تاثیر، رنگ صورتی را به عنوان موثرترین انتخاب رنگ در موقعیت های فروش نشان می دهد. این به دلیل پیام های قدرت و اطمینان است که مردی که صورتی پوشیده در حضور خود به مردم منتقل می کند.
هنگام اجرای هر شکلی از سخنرانی و ارائه عمومی.
هنگام برخورد با زنان

بنابراین وقتی در موقعیت های بالا هستید، به دنبال ترکیب یک پیراهن لباس صورتی، یک پیراهن لباس با طرح صورتی یا یک کراوات یا مربع جیبی با مقداری صورتی باشید.

رنگ بنفش

بنفش ترکیبی از دو رنگ قدرتمند قرمز و آبی است. به روشی مشابه قرمز و صورتی، مردی که بنفش پوشیده است بیانیه ای قوی می دهد و پیام های قدرت، اعتماد به نفس و کنترل را ارسال می کند.

برخی از زمان های مناسب برای پوشیدن بنفش می تواند شامل موارد زیر باشد:

هر موقعیت فروش به عنوان بنفش بهترین انتخاب بعدی برای رنگ پس از صورتی در هنگام فروش خواهد بود
هنگام صحبت عمومی یا از روی صحنه
هنگام برخورد با زنان

در این مواقع، ترکیب رنگ های صورتی و بنفش نیز بسیار موثر است. این ممکن است یک پیراهن لباس صورتی و کراوات بنفش یا یک پیراهن و کراوات لباسی باشد که دارای الگوهای صورتی و بنفش است.

سبز تیره

سبز تیره نشان دهنده ثروت و رشد است، بنابراین یک پیراهن لباس با طرح سبز تیره، یا کراوات سبز تیره یا مربع جیبی در زمانی که هستید به کار ببرید:

فروش
تأثیرگذاری و مذاکره
شرکت در مصاحبه های شغلی یا بحث در مورد ترفیع/افزایش حقوق

سبز روشن

سبز روشن دارای مفاهیمی است که خلاقانه تر و با طراوت تر هستند. سبز روشن در تنظیمات شرکتی مناسب نیست و در تنظیمات زیر بهترین است:

کار کردن یا برخورد با مشتریان در صنایع خلاق تر.
تنظیمات کسب و کار معمولی و تنظیمات اجتماعی در داخل و خارج از محل کار

سبز روشن

سبزهای ملایم تر و روشن تر سیگنال های آرام تر و آرامش بخش تری ارسال می کنند که ممکن است در تنظیمات شرکت مفید باشد زمانی که:

برخورد با تعارض یا مدیریت اختلاف
برخورد با زنان

به دلیل سیگنال‌های آرام‌بخش و آرامش‌بخش، هنگام تلاش برای جلب توجه افراد و حفظ تمرکز مانند:

صحبت از روی صحنه یا سخنرانی عمومی
خطاب به گروهی از کارکنان
انجام فروش سخت به صورت حضوری.

رنگ زرد

در حالی که رنگ زرد سیگنال‌های شادابی، خوش‌بینی و انرژی خوب را به معنای کلی ارسال می‌کند، زرد رنگ شرکتی خوبی نیست زیرا پیام‌های نابالغ و سرگرم‌کننده‌تری را ارسال می‌کند که در محیط‌های کاری جدی‌تر مناسب نیستند.

با توجه به پیام های غیرحرفه ای و سبک دلی، از رنگ زرد در موارد زیر اجتناب شود:

جلسات مشتری
مصاحبه های شغلی
بحث ارتقاء شغل
فروش حضوری و سناریوهای مذاکره

زمان هایی که ممکن است مناسب باشد رنگ زرد را در لباس های خود بگنجانید:

در طول کارکردهای معمولی
صنایع خلاق بیشتر
صحبت کردن از روی صحنه به عنوان رنگ زرد می تواند تمرکز را حفظ کند و جلب توجه می کند.

استفاده از رنگ زرد در این تنظیمات باید محتاطانه تر باشد، مانند رنگ زرد در کراوات یا مربع جیب به جای پیراهن زرد که ممکن است شما را شبیه یکی از ویگل ها کند.

نارنجی

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که رنگ نارنجی رایج‌ترین پاسخی است که از مردم پرسیده می‌شود که کمترین رنگ مورد علاقه‌شان چیست. رنگ نارنجی با چیزهایی مانند علائم هشدار دهنده، تجهیزات ایمنی و لباس زندان ارتباط منفی دارد.

با تمام این موارد، رنگ نارنجی می تواند سیگنال های مثبت انرژی، خلاقیت و سرزندگی را ارسال کند. نارنجی بهتر است برای کسانی استفاده شود که:

صنایع خلاق و غیر شرکتی
کراوات یا مربع جیبی با رنگ نارنجی می تواند هنگام سخنرانی در جمع موثر باشد زیرا توجه آن را جلب می کند و می تواند سیگنال های اشتیاق را ارسال کند.

با این حال، نارنجی انتخاب خوبی برای موارد زیر نیست:

اتاق هیئت مدیره
جلسات مشتری
فروش و مذاکره
مصاحبه های شغلی و بحث در مورد ترفیعات

سیاه

لباس هایی که عمدتا مشکی هستند می توانند تهاجمی، غالب و حتی ترسناک به نظر برسند. فقط به این فکر کنید که شرور شیطان صفت هر چند وقت یکبار سیاه پوشیده است.

زمانی که در یک مراسم کوکتل، رسمی یا کراوات مشکی که در آن همه مهمانان مشکی پوش هستند، یک تاکسیدو یا کت و شلوار مشکی بسیار پیچیده و جذاب به نظر می رسد. با این حال، به نظر من، پوشیدن مشکی در دنیای شرکت‌ها می‌تواند باعث شود برخی افراد کمتر قابل دسترس و حتی در برخی موارد ترسناک به نظر برسند.

اگر نقش بسیار بالایی در یک سازمان دارید و هدف شما این است که تسلط داشته باشید و خود را به عنوان یک شخصیت معتبر معرفی کنید، پوشیدن مشکی می تواند راهی موثر برای رسیدن به این هدف باشد.

اگر نقش کمتری دارید و موقعیت شما شامل ملاقات با مشتریان و مشتریان موجود و بالقوه است

، من معتقدم که مشکی انتخاب رنگ هوشمندانه ای نیست زیرا قصد شما باید این باشد که رنگ های گرم تری را انتخاب کنید که به شما در ایجاد اعتماد و رابطه کمک می کند.

مواردی که لباس‌های عمدتا مشکی ممکن است مناسب نباشند عبارتند از:

در طول مصاحبه های شغلی برای موقعیت های ابتدایی و سطح متوسط
وقتی می‌فروشید و مذاکره می‌کنید، همانطور که می‌خواهید اعتماد ایجاد کنید، به جای اینکه ترسناک یا غیرقابل دسترس به نظر برسید.
هنگام ملاقات با مشتریان فعلی یا بالقوه
هنگام برخورد با زنان

موثرترین استفاده از رنگ مشکی در دنیای شرکت ها عبارتند از:

زمانی که هدف به جای ایجاد اعتماد و رابطه، ابراز تسلط و اقتدار است
مصاحبه برای یک موقعیت مدیریتی به عنوان سیاه و سفید بالاترین در مقیاس قدرت رنگ است
اگر نقش مدیریتی یا اجرایی بسیار بالایی دارید و می خواهید موقعیت قدرت و اقتدار خود را در سازمان مستحکم کنید.

بین ویدیو و مقاله امروز و ویدیوی قبلی رنگ‌های کت و شلوار که در زیر قرار داده‌ام، امیدوارم اکنون درک عمیق‌تری از اینکه چگونه انتخاب رنگی که انجام می‌دهید می‌تواند بر روشی که می‌توانید بر افراد و دیدگاه‌ها، احساسات و عواطف شما تأثیر بگذارد و تأثیر بگذارد، داشته باشید. و پیام های ناخودآگاهی که ممکن است بر اساس انتخاب رنگی که انجام می دهید برای دیگران ارسال کنید.

در پایان روز، می خواهید با هدف خود در محل کار شروع کنید، مانند:

ایجاد رابطه، اعتماد و نشان دادن اعتبار
برانگیختن اشتیاق، اشتیاق و انرژی
ایجاد قاطعیت، تسلط و اقتدار
آرام، صمیمی و گرم به نظر می رسد

و هنگامی که در مورد پیام هایی که قصد ایجاد و ارسال در محل کار را دارید تصمیم گرفتید، سپس می توانید رنگ لباس را انتخاب کنید تا این اهداف را منعکس کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *