قدکوتاه بودن دلیل بر نداشتن تیپی زیبا نیست!!!

خانم‌هایی که قد کوتاه‌تری دارند چه بپوشند تا خوشتیپ‌تر شوند؟

میانگین قد خانم‌های ایرانی، 160 سانتی‌متر است. افرادی که قدشان بلندتر و قدکوتاه از میانگین جامعه است معمولا کار سختی برای انتخاب لباس و مانتو خواهند داشت. گاهی انتخاب نادرست می‌تواند قد شما از چیزی که در واقعیت هست کوتاه‌تر نشان دهد. در انتخاب لباس برای خانم‌های قدکوتاه باید فاکتور‌های مهمی را در نظر گرفت.

در این مقاله‌ از دنیزیول، سعی شده تا ترفند‌هایی کاربردی برای خانم‌ها بیان شود تا با آن بتوانند قد خود را بلند‌تر نشان دهند.

قد به تنهایی تعیین کننده‌ی لباس شما نیست

درست است که قد یک عامل مهم در تعیین لباس شماست ولی فاکتور‌های مهم دیگری نیز مانند وزن و برجستگی‌های بدن نیز در شکل‌دهی به بدن شما و تعیین لباستان دارای اهمیت هستند.

باید بررسی کنید که آیا علاوه بر قد عامل‌های منفی دیگری مثل اضافه وزن هم دارید؟ همچنین باید ببینید که با کدام جنبه‌های شخصی‌تان احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنید. و دانستن این‌ها به تعیین استایل لباس پوشیدن شما کمک زیادی می‌کند.


بیشتر بخوانید:

            چطور همیشه خوشتیپ باشیم؟خوشتیپی دردسر داره!


عوامل منفی دیگری مثل چاقی وجود دارد که باید در نظر بگیریم. علاوه بر آن، بسیار مهم است که بدانید با کدام جنبه‌های شخصی‌تان احساس رضایت و اعتماد به نفس دارید و از کدام جنبه ناراضی هستید. شناخت این نقاط به شکل گیری سبک شخصی شما کمک زیادی می‌کند.

تعیین مانتوهای مناسب برای خانم‌های قدکوتاه

اگر ترجیح می‌دهید که در استایل شخصی‌تان بلندقدتر دیده شوید، این نکات برای شماست:

به تناسب قد، از مانتوهای کتی و کوتاه استفاده کنید

با پوشیدن مانتوهای کوتاه، بلندی پاها بیشتر به نمایش می‌آید و قد شما بلندتر دیده می‌شود. اگر سِت مانتو و شلوارتان را یک‌رنگ بپوشید، اثر این تکنیک دو چندان می‌شود.

نکاتی در مورد استفاده از کمربند

کمربند لباس یا شلوار را بالا ببندید. اگر لباس یا مانتویی که می‌پوشید کمربند دارد، بهتر است آن را تا زیر سینه‌ها بالا بیاورید و آنجا ببندید. بستن کمربند در زیر کمر باعث می‌شود اندازه پاها کوتاه‌تر از اندازه‌ای که هست دیده شود. همچنین پوشیدن شلوارهای فاق بلند و بالا بستن کمربند شلوارها، کمک می‌کند تا قدتان بیشتر به نظر بیاید.

پایین لباس‌تان را داخل شلوار ببرید

قرار دادن لباس روی شلوار، هم باعث می‌شود قدکوتاه تر دیده بشود و هم روی نشان دادن تناسب اندام شما تاثیر می‌گذارد. اگر از بالاپوش‌های متناسب و چسبان استفاده کنید این ترفند را می‌توانید راحت‌تر انجام دهید.


بیشتر بخوانید:   

             برای خرید لباس با کیفیت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


لباس‌های سایز بدنتان را نسبت به لباس‌های سایز بزرگتر در اولویت قرار بدهید

پوشیدن لباس‌هایی که سایز بزرگتر از بدن شما دارند به نوعی بی‌توجهی به استایلتان محسوب می‌شود و ظاهرتان را نامناسب می‌کند. اگر قصد پوشیدن لباس‌های بزرگتر  را دارید، حداقل به شکل کوتاه و همراه با کمربند از آن استفاده کنید.

تکنیک آخر برای لباس خانم‌های قد کوتاه : مونوکروم (تک‌رنگ بپوشید)

پوشیدن مانتو و لباس و شلوار تک رنگ، باعث بلند قد دیده شدن شما می‌شود. هر چه تفاوت رنگی بین بالاتنه و پایین‌تنه‌ی لباس شما زیادتر شود، قد شما کوتاه‌تر دیده می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که باید به حفظ هارمونی رنگ‌های لباس‌تان توجه ویژه نشان دهید.

آیتم‌ها و لباس‌های ضروری کمد خانم و دختران قد کوتاه

جین اسکینی مشکی

رنگ مشکی و ویژگی انعطاف موجود در پارچه‌ی جین، پاهای شما را کشیده‌تر و بلند‌تر نشان می‌دهد. این مدل جین به همراه پاشنه بلندها و کفش‌های لژدار ترکیبی عالی می‌سازند.

یقه اسکی‌های چسبان

همانطور که قبلا هم گفتیم، افراد قد کوتاه باید تا حد ممکن از لباس‌های اورسایز دوری کنند. لباس‌های یقه ایستاده و یقه اسکی به دلیل کشیدگی خاصی که به فرم بدن می‌بخشند، یک بخش مهم در کمد لباس افراد کوتاه قد هستند .

نیم‌تنه‌ها

نیم‌تنه را فراموش نکنید. پیشنهاد می‌کنیم نیم‌تنه را با دامن‌های چسبان کوتاه یا شلوارهای جذب فاق بلند ترکیب کنید. گوجه‌ای بستن موها در قسمت بالای سر نیز به بلند‌تر نشان دادن شما کمک می‌کند .

پترن راه راه عمودی

ترفند رایج افراد قد کوتاه، انتخاب لباس‌هایی با خطوط موازی عمودی است. این خطوط با ایجاد خطای دید در چشمان دیگران، بدن شما را کشیده و بلندتر نشان می‌دهد.

کت‌های نیم‌تنه‌ای و کوتاه

کت‌های کوتاه، قسمت میانی بدن را کشیده نشان می‌دهند و انتخاب مناسبی برای افراد کوتاه قد هستند. این کت‌ها را می‌توانید با دامن فاق بلند چسبان و هم‌رنگ ترکیب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *