c

تفاوت بین مد و استایل چیست؟

بسیاری از ماها مد و استایل را مربوط به یک چیز میدانیم، که تشخیص آن دشوار است زیرا این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما چند تمایز مهم بین این دو وجود دارد. در ابتدا تعریفی از هر کدام را مورد بررسی قرار میدهیم.سپس به بررسی تفاوت بین این دو خواهیم پرداخت.

استایل چیست؟

استایل مربوط به شخص است و برای بیان خود از این کلمه استفاده میکند. اینکار چه از طریق لباس پوشیدن، و چه از طریق سبک نوشتن یا سبک شخصیتی باشد، فرقی نمیکند. و اما در دنیای مد، “استایل” معمولاً اختصار “استایل شخصی” است، یا روشی است که فرد از طریق انتخاب‌های زیبایی مانند لباس، لوازم جانبی (اکسسوری)، مدل مو و نحوه ترکیب لباس خود بیان می‌کند.

استایل و مد

مد چیست؟

مد یک سبک غالب در یک فرهنگ معین در یک زمان خاص است. مد با روندهای جدید ارتباط دارد: این مدل به روش‌های معروف لباس پوشیدن در یک دوره خاص اشاره دارد.

صنعت مد با سبک‌های غالب حال حاضر سروکار دارد. کمپانی‌ها و برندهای تولید کننده مد، برای برجسته‌سازی لباس‌هایی که بیانگر چشم انداز آینده مد هستند، میزبان نمایش‌های مد هستند. وبلاگ نویسان مد، ویراستاران و اینفلوئنسرها با ایده‌های خود به این دیدگاه پاسخ می‌دهند و فروشندگان از تمام این اطلاعات برای فروش محصولات به مردم استفاده می‌کنند. (چه از طریق رسانه‌های اجتماعی و چه در مجلات مد.)

چه تفاوتی بین استایل و مد وجود دارد؟

یک تداخل بین استایل و مد وجود دارد، اما با توجه به تعریفی که در بالا صورت گرفت، یک قاعده خوب این است.که استایل مربوط به فرد است، در حالی که مد بیشتر جمعی است. بیایید تفاوت بین این دو را مورد بررسی قرار دهیم:

فردی در مقابل جمعی: استایل یا سبک شخصی چیزی است که متعلق به یک فرد است، در واقع وسیله‌ای برای ابراز وجود فرد است. آن فرد می‌تواند یک طراح لباس (مانند کوکو شانل یا ایوسن لوران) یا هر کس دیگری خارج از صنعت مد باشد. نحوه لباس پوشیدن و بیان خود، بیانگر استایل آنهاست. از طرف دیگر مد با روندهای جهانی و تجارت مد ارتباط دارد. مرزهای بین مد و استایل مبهم است.

استایل و مد

نحوه لباس پوشیدن آنها در خانه، استایل شخصی است. هنگامی که آنها به یک فرد تأثیرگذار در جامعه تبدیل می‌شوند و استایل شخصی آنها نمادین می‌شود، میتوانند استایل خود را به مد تبدیل کنند.
بی انتهایی در مقابل مد روز: استایل وقت و بی وقت استفاده میشود، در حالی که مد به موقع است. شخصی که شیک پوش است. از آخرین روندهای مد پیروی می‌کند و لباس‌های شیک می‌پوشد. کسی که شیک پوش است ممکن است از روند مد پیروی کند، اما او همیشه به زیبایی شناسی خودش وفادار می‌ماند. استایل شخصی به جای جذب ساده روندها، ایجاد احساس از خود است.

مدواستایل در سبک خیابانی که عکاسان خارج از نمایش‌های مد ثبت می‌کنند، همپوشانی دارند. سوژه‌های عکاسی شده معمولاً مدل‌ها، استایلها و ویراستاران مد هستند.که لباس طراحانی را که در نمایش‌هایشان شرکت می‌کنند می‌پوشند، اما آنها لباس‌ها را برداشته‌اند.و به آنها سبک داده‌اند تا در زندگی واقعی کار کنند، و به طور موثر مد را با استایل ادغام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *