برای خرید لباس با کیفیت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکات مهم برای خرید لباس با کیفیت

با ورود محصولات شرکت‌های چینی به ایران و گاها محصولات بدون کیفیت داخلی, نیاز به تشخیص لباس با کیفیت از بدون کیفیت بیشتر احساس می‌شود. شرکت‌ها بعضا سعی در کم کردن قیمت‌ها برای افزایش قدرت خرید مشتریان هستند و معمولا در این راه از کیفیت محصولات‌شان هم کم می‌کنند. در این شرایط خرید لباس کمتر و باکیفیت از خرید لباس‌های زیاد بدون کیفیت بهتر است.

این مقاله سایت دنیزیول سعی دارد تا در مورد تشخیص لباس باکیفیت نکاتی برای شما عزیزان بیان کند. پوشاک با کیفیت یکی از جاذبه‌های کشور ترکیه است و شما با  خرید اینترنتی پوشاک از ترکیه می‌توانید به یکی از بهترین بازارهای پوشاک جهان دست بیابید.

دوخت‌ پارچه را بررسی کنید

یکی از مواردی که در لباس‌های بی‌کیفیت زیاد دیده می‌شود این است که دوخت آنها بعد مدت کوتاهی پاره می‌شود. به همین دلیل موقع خرید دقت کنید و حتی مقداری لباس را بکشید تا مطمئن شوید دوخت لباس محکم است و به راحتی پاره نمی‌شود.

تی‌شرت‌هایی با دوبار دوخت, محکم‌تر هستند

یک تی‌شرت خوب معمولا در قسمت بالای آن یعنی یقه لباس دوبار دوخته شده تا احتمال پاره‌شدن را به حداقل برساند. این یکی از اصول متداولی است که تولید کنندگان تی‌شرت رعایت می‌کنند.

زیپ لباس را بررسی کنید

زیپ لباس یکی از مهم‌ترین قسمت‌های لباس‌های زمستانی مثل هودی(سویشرت) و کاپشن است. زیپ‌های فلزی مناسب‌ترند البته به شرطی که در صورت قرار گیری روی پوستتان شما به آن حساسیت نداشته باشید.

زیپ‌های پلاستیکی دارای دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به زیپ پلاستیکی هستند و برند‌های معتبر هم از زیپ فلزی استفاده می‌کنند.

دوخت دکمه قبل از خرید لباس بررسی شود

بعضی تولید‌کنندگان پوشاک بی‌کیفیت فقط برای اینکه محصولات بیشتری تولید کنند و سریع‌تر محصولات‌شان را بفرشوند دوخت دکمه‌ها را با بی‌دقتی انجام می‌دهند. در این وقت و مقدار نخی که باید برای دکمه مصرف شود بسیار کاهش می‌یابد.

ست پیراهن

به جای دکمه‌ها موقع خرید لباس دقت کنید

اگر جا دکمه‌ها بسته باشد و یا دکمه‌ها هم ردیف نباشند کاملا واضح است که تولید کننده زمانی برای تولید این لباس صرف نکرده و این محصول بی‌کیفیت است.

لباس‌های کشی را بکشید

لباس‌های کشی باید بعد از استفاده هم فرم خودشان را نگه دارند. اگر لباس را کشیدید و بعد رها کردن به حالت اولیه برگشت مشکلی نیست ولی اگر حالت لباس تغییر کرد از خرید آن صرف نظر کنید.

لباس را مچاله‌ کنید

اگر لباس را مچاله کردید و بعد برداشتن دستتان به حالت عادی برگشت که مشکلی نیست ولی  در غیر این صورت از خرید آن صرف نظر کنید.

تار‌و‌پود لباس را بررسی کنید

اگر متوجه شدید که رنگ بخشی از تار‌و‌پود آن با دیگر بخش ها فرق می‌کند, بدانید که با با لباس بی‌کیفیت طرف هستید.

به لبه لباس دقت کنید

لبه‌های بسیار نازک لباس به شما این سیگنال را می‌دهد که با لباسی بی کیفیت روبرو هستید. لباس استاندارد باید 2 الی 4 سانتری متر لبه داشته باشد. در ضمن لبه لباس نباید تاب خورده باشد.

چگونه کفش ورزشی مرغوب را تشخیص کنیم؟

  1. کفش‌های مختلف برای کاربرد‌های مختلف تهیه کنید. مثلا برای دویدن کفش رانینگ خوب است و برای تمرین کفش ترینینگ مناسب خواهد بود
  2. لبه‌ها کفش خوب نباید چسب کاری شده باشد بلکه باید با دوخت محکم شده باشد.
  3. کفش باید در قسمت میانی سینه‌پا دارای بالشتک نرم از جنس هوا یا ژله یا … باشد.
  4. کفی کفش نباید سفت و غیر‌ قابل‌ انعطاف باشد.
  5. در کفش نباید پای شما لیز بخورد

پوشاک کشور ترکیه شامل انواع لباس‌ترک و غیر‌ترک از معروف‌ترین برند‌های جهان مثل زارا, گپ و همچنین بهترین برند‌های ترکیه مانند ال سی وایکیکی و … می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *