اطلاعات جذاب در مورد لباس که نشنیده اید

اطلاعاتی جذاب در مورد لباس 

این مقاله سعی دارد تا شما را با مطالبی جذاب در مورد لباس که نشنیده‌اید آشنا کند. مطالب بسیاری هست که در مورد لباس‌ها کمتر به آن پرداخته شده و ما کمتر آن را شنیدیم. در این مقاله, مطالبی در مورد شلوار جین و زیپ لباس و کروات و خدمت شما عزیزان بیان می‌شود.

مفتخریم به شما همراهان عزیز سایت دنیزیول اعلام کنیم که سایت دنیزیول در زمینه خرید اینترنتی پوشاک از ترکیه فعالیت می‌کند و انواع لباس‌های ترک و برندهای ترک مانند ال‌سی‌وایکیکی(LC Waikiki) و … و  همچنین برندهای غیرترک مانند زارا(Zara) و گپ(Gap) و … را برای خرید شما عزیزان آماده کرده و سفارشات شما را در اسرع وقت ارسال می‌نماید.

اگر اینطور تصور می‌کنید که جیب کوچک شلوار جین بلا استفاده است باید دوباره فکر کنید و همراه ما باشید تا دلیل آن را به شما بگوییم.

 

جیب کوچک شلوار جین

در اولین دوره شلوار جین آبی فقط 4 جیب داشت که شامل یک جیب بزرگ در عقب و دو جیب کوچک و یک جیب بزرگ دیگر در قسمت جلوی شلوار بود. لوی اشتراوس می‌گوید وقتی مردم برای اولین بار از شلوار جین استفاده می‌کردند این جیب کوچک برای نگه داشتن ساعت جیبی استفاده می‌شد. حالا که می‌توانید ساعت را از روی گوشی هوشمند نگاه کنیم, به جیب بزرگتری نیاز داریم.

حلقه یقه لباس

زمانی‌که آقایان با لباس دکمه‌دار کراوات می‌زنند, کراوات زیر یقه جای می‌گیرد. اما درست زیر یقه روی پشت پیراهن یک حلقه کوچک است که اغلب بلااستفاده باقی می‌ماند. دلیل آن چیست؟

در سال های 1960 لباس‌های شرکت (گانت), این حلقه‌ها را داشت دانش‌آموزان از این حلقه‌ها استفاده کردند تا لباس آن‌ها بدون چروک آویزان شود. اگر پیراهن دکمه‌دار شما, یکی از لباس‌های مورد علاقه شما در کمد‌تان است، این نکته را در مورد این که چطور عمر لباس خود را طولانی‌تر کنید، به خاطر داشته باشید.

 

اولین کراوات

اولین بار در قرن 17 پادشاه لویی چهاردهم که از یونیفرم سربازان کرواسی الهام گرفته بود, پوشیدن کروات را در ارتش فرانسه به عنوان نماد رسمی منصوب کرد. طولی نکشید که این نماد در سراسر اروپا به عنوان مردان رده‌بالا استفاده شد.

دکمه‌های جیب شلوار لی

دکمه‌های کوچک در اطراف جیب شلوار لی هدفی دارند. در قرن نوزدهم بیشتر کارگران بودند که شلوار جین استفاده می‌کردند. بنابراین بعد از مدتی استفاده، گوشه جیب به عقب برمی‌گشت.

این زمانی است که یک مهاجر، به نام جیکوب دیویس، با لوی اشتراوس همکاری کرد تا از پرچ برای تقویت جیب شلوار جین استفاده کند. اگرچه این قطعات کوچک هستند اما کارآمدند.

اولین نشانه ورزشی

هیچ‌چیز برای اینکه حس ورزشی کار بودن به شما بدهد به اندازه علامت تیک برند نایک نیست. ولی باید بگوییم که اولین طراح لوگوی ورزشی, لاکوست است که علامت آن یک سوسمار کوچک روی هر پیراهن است.

یکی از بازیکنان برجسته تنیس در دنیا، فردی فرانسوی به نام رنه لاکوست لقب سوسمار را داشت و طرحی از این حیوان روی کت او گلدوزی شده بود. پس از بازنشسته شدن از این ورزش، او تجارت خود را آغاز کرد. و لاکوست به عنوان سمبل ورزش‌کاران معرفی شد.

تیکه‌دوزی‌های روی کیف

تیکه‌دوزی‌ها در لباس‌های جین و کیف شاید جذاب به نظر برسند، اما فرای مد روز بودن, هدف بزرگتری دارند. و آن این است که می‌توانید برخی وسایل مثل یک بطری آب را داخل آن قرار دهید.

 

زیپ لباس

بسیاری از همه زیپ‌های دنیا، حروف “YKK ” روی آن‌ها است. این شرکت که در سال 1934 در توکیو تاسیس شده است. در حال حاضر، این شرکت سالانه بیش از 7 میلیارد زیپ تولید می‌کند. البته بیشتر برای برندهای جذاب و معروف, زیپ‌های با کیفیت می‌سازد.

راز دکمه یقه لباس

در حالی که بازیکنان چوگان در انگلیس در حال سوارکاری با اسب‌های خود بودند، تکان خوردن یقه آن‌ها حواس تماشاگران را از بازی دور می‌کرد. این زمانی است که دکمه پایین یقه روی لباس چوگان، ایجاد شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *